4-6 Extrapersonal till Lisam-support

Arbetsbeskrivning

Vid Linköpings universitet har vi för vana att tänka nytt. Att ständigt utmana oss själva har varit vår starkaste drivkraft sedan starten 1975. Om du också drivs av att söka svar bortom traditionerna och över ämnesgränserna hoppas vi att du vill söka arbete vid vårt universitet. Tillsammans kan vi hitta lösningar till samtidens utmaningar.


Linköpings universitet ledigförklarar nu 4-6 extrapersonal till Lisam-support inom Studieadministrativa enheten.  

Arbetsuppgifter
Den första och viktigaste arbetsuppgiften är att bemanna vår andra linjens support. I praktiken kan det innebära att utreda och besvara lite mer komplicerade ärenden eller att förbereda ärenden som ska skickas till systemadministratörer för åtgärd. Vi behöva även hjälp med att testa nya funktioner i Lisam innan vi släpper ut dem. I mån av tid och intresse finns även möjlighet att hjälpa till med utveckling av manualer samt att hålla kortare kurser och introduktioner till Lisam. Arbetet sker i första hand i Didacticums lokaler på Campus Valla, i nära samarbete med övrig personal inom Lisam-fövaltningen. Supporten sker främst via e-post med hjäp av IT-avdelningens ärendehanteringssystem.

Din framtida arbetsplats
Studieadministrativa enheten är en av fem enheter i området Student- och utbildningsstöd inom Studentavdelningen. Området tillhör Universitetsförvaltningen. Enheten förvaltar LiU:s studentnära IT-system, t.ex. Lisam, Studentportalen och Bilda, samt bedriver innehållsmässig systemförvaltning av Ladok. Enheten tar även emot anmälningar kring disciplinärenden, genomför utredningar och föredrar ärenden i disciplinnämnden. 

Lisam är LiU:s samarbetsyta för kursrum för studenter. Enheten har i uppdrag att samordna innehållsmässig systemförvaltning av Lisam, inkl support. Uppdraget leds av en förvaltningsledare, som även ansvarar för planering av Lisamsupporten. Supporten består av en handfull medarbetare

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är en pragmatisk problemlösare med en positiv inställning till att lära dig nya saker. Du rör dig utan problem i många typer av tekniska system, men behöver inte på något sätt vara fullfjädrad expert. Det du behöver kunna om Lisam lär du dig under arbetets gång, men du får gärna ha ett stort intresse för kopplingen mellan pedagogik och teknik.

Anställningen är öppen enbart för personer som är eller nyss har varit studenter vid Linköpings universitet. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift, och vi ser gärna att dina studier går någorlunda bra, så att du har möjlighet att avsätta viss tid för det här uppdraget. 

Det är meriterande om du har olika typer av erfarenheter och om du har vana av att arbeta med support, men även andra liknande uppgifter där man arbetar med människor är meriterande. Om du själv har använt Lisam mycket som student är det bra, men inte nödvändigt. Det är även meriterande om du har arbetat med SharePoint tidigare.

Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se www.liu.se/jobba/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner  

För mer information om anställningen:
http://liu.se/jobba/lediga-jobb?l=sv


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet LINKÖPING
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Timlön enligt avtal.
  • Tidsbegränsad anställning under vårterminen 2016, men vi ser gärna att man kan fortsätta längre. Deltid 10-20 %.
  • Publicerat: 23 november 2016

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024