OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tycker om att hjälpa andra och som har god datavana.Du kommer att ingå i ett team som via telefon och E-post skall ge IT-stöd till företagsanvändare. Du kommer att ta ett stort personligt ansvar och arbeta med lite svårare problem så du behöver ha gedigna förkunskaper.Vi tror att du har arbetat ett tag med användarsupport och har goda kunskaper inom Windows XP och kunna administrera användare i Active directory.Du skall kunna Officepaketet med tyngdpunkt på Outlook och gärna även Exchange.Du bör även ha kunskaper inom antivirus, exempelvis F-Secure, RAS-uppkopplingar och VPN.Kunskaper om ITIL är meriterande. Som framgångsrik helpdesktekniker är du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper.Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i nöd.Rollen som helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar.Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.Vi har uppdragsverksamhet över hela landet och erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom vårt kompetensområde.IT-Resurs ingår tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB i Resurs CNC AB, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner.Samtliga bolag i koncernen är ISO-certifierade samt är auktoriserade Bemanningsföretag.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Intresserad av tjänsten?