OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en kille på 25 år som har glimten i ögat, han bor i egen lägenhet i centrala Skultorp med intressen som att åka till badhuset och vara ute i naturen. Dagarna tillbringar kunden med sina assistenter samt umgås med familjen. Till våren kan det också bli aktuellt med Daglig verksamhet. Han behöver hjälp med det mesta som hör vardagen till. Kundens familj & hans assistenter beskriver honom som mysig, envis och glad!
Vår kund har autism och utvecklingsstörning och som personlig assistent kommer du att aktivt finnas till hands för hjälp med kommunikation- (tecken som stöd samt bilder och - Ipad), medicinering, hygien och förflyttning. Du kommer att stötta honom i vanliga vardagssysslor så som städ, tvätt och matlagning. Du kommer att hjälpa kunden med hans personliga hygien, träffa familj och släkt och följa med honom på aktiviteter som t.ex bad på Arenan, dagliga promenader i både naturen och i samhället. Kanske ni bakar en sockerkaka och bjuder hans familj på?
Vi söker dig som är driven, positiv och som brinner för personlig assistans och känner att det är det här du vill jobba med! Du behöver vara tålmodig och lyhörd samt noggrann. Det är otroligt viktigt att man sätter kundens behov i första hand och är duktig på att vara konsekvent genom att följa rutiner för att kunden ska må så bra som möjligt! Han trivs bäst med personer som är trygga, ansvarsfulla & omtänksamma.
Erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent eller erfarenhet av autism, utvecklingsstörning eller att ha arbetat med tecken som stöd ser vi som meriterande. Teamet kring vår kund är viktig, därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att det ”klickar” mellan dig och vår kund, men också med övriga assistenter.
För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt.
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- Önskemål om utbildning eller goda kunskap i bildspråk.
- Önskemål om vårdutbildning eller liknande.
- B-körkort och tillgång till egen bil.
- Rök- och snusfri
- Ej allergisk.
- Simkunnig, då du följer med vår kund till badhuset/stranden.
- Belastningsregister.
Arbetstid / Varaktighet: 50 % tjänst, rullande 4 veckors schema, med ca 4-5 dygnspass, som är förlagda mellan kl. 9-9 (Väntetid/jour mellan kl. 00-06). SLUV "Så länge uppdraget vara anställning"
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående. Vänta inte med din ansökan! Urval sker löpande
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult