OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en man i 60 års åldern som bor i centrala Floby. Han söker nu efter 3 ordningsamma assistent i sina bästa år. Vår kund har tidigare i livet varit med om en skada vilket gör att han använder sig av rullstol såväl inne som ute.
Han gillar att vara ute på promenader, titta på TV och hemlagad mat. Kanske ni bakar en sockerkaka till kvällskaffet? Du kommer vara kunden behjälplig med vanlig förekommande hushållssysslor som tvätt, städ och matlagning. Som assistent finns du vid kundens sida vid förflyttningar, hygienmoment och annat som dyker upp i vardagen. Vår kund röker inomhus, så du bör inte vara allergisk mot rökning.
Dubbelassistans gäller under morgonpassen och du behöver ha god förmåga till samarbete och mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och i skrift.
Det är meriterande om du har utbildning inom vård & omsorg, men inget krav. Det viktigaste av allt är att det klickar mellan dig och vår kund och hans team som han har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Arbetstid / Varaktighet: 3 st, ca 50%tjänst, SLUV "Så länge uppdraget varar anställning” Dubbelassistans under det första passet på morgonen. Rullande schema, delade turer förekommer. Arbetspassen ser ut enligt följande: aktiv tid 18-19, rast 19-20, aktiv tid 20-23, väntetid 23 – 07.30, aktiv tid 07.30-09.30.// eller 07.30-11.oo rast 11-12, aktiv tid 12-15.30. Teamet kring vår kund är viktig, därför ser vi gärna att du har möjlighet att täcka upp och arbeta extra vid semester, sjukfrånvaro mm.
Lön enligt kollektivavtal
Teamet kring vår kund är viktig, därför ser vi gärna att du har möjlighet att täcka upp och arbeta extra vid semester, sjukfrånvaro mm.
Tillträde: Omgående. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult