OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en kvinnligpersonlig assistent till en av våra kunder, en glad och social ung kvinna med en utvecklingsstörning som bor i Lysekil. Hon behöver hjälp med det mesta som uppkommer i hennes vardag, exempelvis personlig omvårdnad, aktiviteter och med allmänna hushållsgöromål såsom tvätta kläder, matlagning och städning. Du kommer även vara behjälplig i att stötta och träna kring kommunikation. Hennes intressen innefattar gympa, pussel, rita och besöka simhallen och promenader. Vidare tycker hon om att se på film, är intresserad av gamla bilaroch åker gärna på picknickutflykter.
Vi söker nu en kvinnliga assistenter som delar vår kundens intressen. Vi ser gärna att du som sökerm är lugn, stabil och ansvarsfull. Har du erfarenhet av autism samt arbete som personlig assistent eller liknande ser vi det som mycket meriterande. men det allra viktigaste av allt är att det ”klickar” mellan dig och mig och mitt team som jag har runt omkring mig.
Kvalifikationer:
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
- Erfarenhet av att arbetat som personlig assistent.
- Rökfri under arbetstid.
- Simkunnig då du följer med vår kund till badhuset.
- Att du ser långsiktigt på ditt arbete.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: 50% tjänst. Väntetid/Jour 8 tim/natt. SLUV ”Så länge uppdraget varar”.
Fyra veckorschema varierade tider enligt följande:
Tre torsdagsdygn på 4 veckor 14,30-14,30
Två söndagar på 4 veckor 14,30-08,50
En måndag på 4 14,30-08,50
Totalt 6 pass på 4 veckor.
Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: 2022-03-01 eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta inte med din ansökan!
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult