OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en medelålders kvinna som bor i centrala Åmål med sin familj. Hon söker efter en kvinnlig assistent. Vår kund använder rullstol. Vår kund gillar att ta promenader och ha fikastunder. Hon uppskattar god mat och tittar gärna på TV eller att läsa.
Du kommer att vara vår kunds förlängda armar, ben och hjälpa till med det mesta som står på livets agenda såsom hygien, matlagning etc.
Vi söker nu efter en kvinnlig assistent som är lugn och metodisk samt står med båda fötterna på jorden. Vidare bör du vara tålmodig, lyhörd, empatisk och flexibel. Det finns tekniska hjälpmedel men du bör ha god fysik då det förekommer en hel del ”stöttning” och lyft. Men det viktigast av allt är att det ”klickar” mellan dig och vår kund.
Önskemål:
- Vår kund ser gärna en kvinnlig assistent.
- Att du gärna har erfarenhet av att arbeta med människor.
- Är rökfri.
- Då vår kund är allergiskt mot pälsdjur är det viktigt att du inte har pälsdjur hemma.
- Meriterande med körkort och att tala arabiska
Arbetstid/Varaktighet: 50%, arbetstiderna är förlagda på eftermiddag och kvällar. Det finns mycket goda chanser att få arbeta mer om allt känns rätt för kunden.
Tillträde:Omgående start. Vi intervjuar löpande och tjänsten komma troligen att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult