OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans blir vi ännu starkare
1 januari 2014 fick Mälardalen en ny stor och attraktiv arbetsgivare med över 500 medarbetare i Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö AB. Vi samlar kompetensen och erfarenheten från två etablerade aktörer i Energi och Miljöbranschen, Eskilstuna Energi och Miljö och SEVAB, Strängnäs Energi AB. Vi bygger framtidens smarta lösningar för energi och miljö. Företaget är ett driftbolag, det första i sitt slag i Sverige.
Marknad och Försäljning är ett affärsområde inom ESEM, vilket ansvarar för kundvård, affärskoncept och marknadsstrategier. Affärsområdet består av avdelningarna Kommunikation, Försäljning, Krafthandel och Kundcenter.
Avdelningen Kundcenter ansvarar för kundkontakter för samtliga av våra produkter och tjänster. Det innebär bland annat att svara på kundernas frågor rörande abonnemang, fakturering, öppettider, hämtningar av kärl, flyttärenden etc. Avdelningen hanterar även betalningsbevakning och fakturering för bolagets räkning samt ansvarar för receptionerna inom ESEM.
Ansvar och Arbetsuppgifter
Vi söker nu sex st kundkommunikatörer som vill vara med där det händer och jobba med att ta emot inkommande samtal, mail, brev och besök från våra kunder. Vår kundservice hanterar ärenden gällande Elnät, Elhandel, Fjärrvärme, Återvinning och Vatten.
Arbetstid är dagtid måndag till fredag.
Din bakgrund
Du har en 3-årig gymnasieutbildning med godkända betyg och du har erfarenhet av kundservicearbete sen tidigare.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och vana av IT-system, samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Din profil
Som person är du positiv, flexibel, och stresstålig. Du trivs med att jobba både självständigt och i team. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt ett professionellt bemötande. Vi ser även att du har lätt för att skapa och bevara goda relationer samt att du har förmågan att snabbt sätta dig in i uppdrag, planera, strukturera och organisera ditt eget arbete.
Placering och typ av tjänst
I Strängnäs ska vi tillsätta en fast tjänst och två visstidsanställningar. I Eskilstuna ska tre visstidsanställningar tillsättas. Samtliga visstidsanställningar är tidsatta till 2015-12-31.
Vi eftersträvar mångfald ur alla perspektiv.
Har du frågor så kontakta Avdelningschef för Kundcenter Anders Larsson på tel. 076-1049388, alternativt HR-Utvecklare Daniel Klintmlam, 070-1865035
Välkommen med din ansökan senast 18 mars.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Osswald
Rebecca Trübenbach
Fredrik Holmström
Christina Ödman
Åsa Bengtsson Sjörs
Per Winqvist
Kari Potkonen
Lars Arnmark
Fredrik Tinglöw
Andreas Bander