OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en kvinnlig assistent till en av våra kunder i Kungshamn. Kunden är en kvinna i dryga 70-års åldern som på grund av en hjärnskada har ett stort hjälpbehov med allt i sin vardag. Vår kund har svårt att uttrycka sig i tal och har begränsad rörlighet, hon använder bilder i en del av sin vardagliga kommunikation. Har du erfarenhet av detta så är det såklart mycket positivt.
Vår kund använder delvis rullstol i hemmet och vid promenader. Du som assistent bör vara fysiskt stark då det kan förekomma lyft och kunden behöver mänskligt stöd i hemmet vid förflyttningar även om vissa hjälpmedel finns.
Kunden uppskattar promenader men har svårt att ta egna initiativ och behöver en trygg assistent som kan "läsa av" dagsformen.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med vård-omsorgsarbete. Självklart lägger vi också stor vikt vid personlig lämplighet. Du som söker är en positiv person som tycker att arbete med människor är stimulerande, du är lugn, och tålmodig, plikttrogen och ser ditt arbete seriöst.
Omfattning/Arbetstider: 1 tjänst, 60%. 6 dygnspass på 4 veckor. Rullande schema vardagar samt varannan helg
09.00-09.00. Väntetid 23.00-07.00. Vi ser gärna att du kan arbeta extra vid behov . SLUV "Så länge uppdraget varar anställning".
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: omgående och urval sker löpande.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult