OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en personliga assistenter till vår musikintresserad kund i Fritsla. 60% sommarjobb under perioden 11/7 till 8/8. positivt. Då det krävs en del introduktion hos vår kund ser vi gärna att du är tillgänglig från månadsskifte juni/juli. Kan du börja arbeta som timmis redan nu är det såklart positivt.
Vår kund är en man i 70-års åldern som har demens och MS (multipel skleros)och sitter i rullstol. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat total omvårdnad av vår kund som hygien, hushållssysslor mm.
Det är ett mycket ”stilla jobb” då vår kund gillar när det lugn och ro. Så vitror att du som söker tjänsten har humor, har en vilja att lära, är ansvarstagande och är lugn och positiv.
Teamet kring vår kund är viktig, därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att det ”klickar” mellan dig och vår kund. För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt.
Kvalifikationer:
-Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift.
- Att du gärna har vård/omsorgs erfarenhet/utbildning.
- Erfarenhet av lyftteknik.
Arbetstid / Varaktighet:60% Sommartjänst under perioden 11/7 – 8/8. Totalt 3 vardagar i veckan, 2 pass kl. 8-17 och 1 pass kl 8-14.// Timmis-anställning med omgående start.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult