OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en kvinna i sina bästa år som bor i central Högsäter. Hon söker nu efter en kvinnlig assistent som kan hjälpa henne. Vår kund har MS och tar sig fram med hjälp av rullstol. Vår kund är svag, men tycker om att vara ute på promenader när hon har ”bra” dagar. Hon får ofta besök av sin familj och särbo, även katten Findus brukar följa med och förgylla tillvaron för henne och teamet runt omkring henne.
Hon söker nu efter en kvinnlig personlig assisten som har en mycket god social förmåga, är lugn, tålmodig och har ”rätt känsla” när hon ska ha hjälp. Hemma hjälper/stöttar du vår kund i vanliga sysslor som städning, tvätt, personliga hygien, träning och annat som dyker upp i hennes vardag.
Men det viktigasteav allt är ändå att det”klickar” mellan dig och vår kund och hennes team som hon har runt omkring sig, därför kommer hon att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du har:
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- Att du inte röker under arbetstid.
- Erfarenhet av MS.
- Gärna erfarenhet eller utbildning inom vård/omsorg/personlig assistans.
- Vår kund önskar i första hand kvinnliga assistenter.
- Ej allergisk mot pälsdjur, katt.
Arbetstid / Varaktighet:60% SLUV "Så länge uppdraget varar anställning". Arbetstiderna är förlagda:
Måndag – fredag: 08:00-16:00 // 09:30-17:30 // 17:20-23:00. Lördag och söndag: 08:00-16:00 // 13:30-21:30. I den schemarad som är ledig så arbetar man endast en lördag mellan kl. 13:30-21:30 i schemavecka 3. Alla övriga pass i denna schemarad är förlagda på vardagarna.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult