OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en man i 60-års åldern som bor i centrala Lidköping och han söker nu efter en assistent i sommar. Då det krävs en tids introduktion och god kännedom om kunden och hans arbetsrutiner ser vi gärna att du är tillgänglig från börja av juni månad. Har du möjlighet att börja arbeta som timmis hos vår kund redan nu så är det såklart positivt. Vår kund har en neurologisk sjukdom som kännetecknas av dåligt koordinerade muskelrörelse och är rullstolsbunden. Det finns tekniska hjälpmedel men du bör ha god fysik då det förekommer en del lyft.
Då kunden har mycket svårt att kommunicera via tal och skrift är det mycket viktigt att du är lyhörd och uppmärksam för att förstå vad kunden vill och för att kunna kommunicera detta vidare. Vår kund behöver hjälp med det mesta som står på livets agenda såsom hygien, matlagning, städning, tvätt etc.
Vi söker nu efter en assistent som är lugn och sansad samt står med båda fötterna på jorden. Vidare bör du vara tålmodig, lyhörd och empatisk och ha förmåga att finna kreativa lösningar på uppkomma problem. Det viktigasteav allt är ändå att det”klickar” mellan dig och vår kund och hennes team som hon har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Kvalifikationer:
Mycket goda kunskaper i skrift och tal.
Att du gärna har vård/omsorgs erfarenhet/utbildning.
Erfarenhet av lyftteknik.
Är rökfri
Arbetstid/Varaktighet: 80%tjänst från mitten av juni, juli, augusti. Rullande schema arbetstiderna är förlagda under alla dygnets timmar, ca 10/tim väntetid/jour under natten. Dag, kväll, natt och helg. Sommartjänst: start i början av juni. Vi ser gärna att du redan nu kan börja arbeta som timmis hos vår kund. Det finns även goda förutsättningar till fortsatt arbete hos vår kund efter sommartjänsten då som ”timmis”.
Tillträde:Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt gällande kollektivavtal.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult