OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Freja Assistanstjänst är ett etablerat företag inom omsorgen. Företaget har funnits sedan 2008 och har vunnit olika priser för en kvalitativ arbetsinsats.
Inom företaget finns olika hjälpinsatser bland annat Personlig assistans, boendestöd samt ledsagar/avlösarservice. I dagsläget hjälper företaget över 120 personer med olika hjälpinsatser.
Som vårdföretag fyller man en viktig funktion för grupper i behov av olika former av stöd i vardagen.
Freja assistanstjänst erbjuder ett varmt och omtänksamt arbetsklimat där man värnar om både anställda och kunder.
Just nu behöver vi en samordnare på 75% som kan ta ansvar för ledsagare/avlösarservice på 50% samt 25% för assistansenheten.
Du kommer att arbeta med engagerade kollegor och få möjlighet att verka i en platt organisation. Vi hjälper våra funktionsnedsätta med behov av stöd i hemmet.
Företaget har kollektivavtal.
profilkrav
Du är minst undersköterska eller barnskötare eller högskoleutbildad inom området. Minst 3 år erfarenhet av arbetsledning inom neuropsykiatriska och andra funktionsnedsättningar alternativ äldreomsorgen är ett krav.
Tillsättningen av tjänsten är 15 januari 2021
- Har goda kunskaper och erfarenheter av administrativt arbete och arbetsledning.
- Har erfarenhet av att arbeta med sociala Paraply systemet.
-Erfarenhet inom funktionsnedsätta samt barn och ungdomar.
-Du har rekryteringsvana och är noggrann med introduktioner
-Körkort samt körvana är ett krav
-Tillgång till sin egen bil är en merit
-Har arbetsvana med dokumentationer
-Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
-Är mycket noggrann och effektiv
-Är prestigelös och lösningsinriktad
-Är ödmjuk och lyhörd för andra människor
-Är flexibel både i de egna arbetsuppgifterna och för att även kunna stötta upp din kollegor.
-Du är stabil, strukturerad och tydlig arbetsledare
- Du har stor datavana/erfarenhet.
-Du är stresstålig och kan hålla flera saker samtidigt
-Arbetat är måndag till fredag 8.30- 15.00 med 30 min.lunch. förskjutning av arbetstiden kan förekomma.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så skicka din ansökan så fort som möjligt.
Arbetsuppgifter
- Att arbetsleda och samordna två enheter; ledsagar/avlösarservice samt personlig assistans enheten.
-Kontaktperson och språkrör för våra kunder samt gentemot kommun.
-Personalplanering, schemaläggning i samråd med verksamhetschef.
-Ge medarbetarna stöd och service i frågor gällande arbetsmetoder, återkoppling, tolkning av beslut samt genomförandeplaner för kunder
- Representera Freja assistanstjänst i kontakt med myndigheter, anhöriga och kunder även delta i olika kundevent.
- Schemaläggning, kontroll av löneunderlag
-Du som arbetsledare agerar förebild
-Du ingår i ledningsgruppen
-I samråd med verksamhetschefen leder arbetet,
- I arbetet ingår administration, planering, samordning och uppföljning av enheten.
-Du kommer att ha ansvar för kvalitetssäkring inom enheterna tillsammans med enhetschefen.
-Du är ansvarig för upprättande och revidering av individuella genomförandeplaner och övriga dokumentation.
Skicka din ansöka till
leyla.anabestani@frejaab.se
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor