OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund bor i centrala Hjo tillsammans med sin make. Du kommer att vara henne behjälplig i sin vardag med bland annat hygien,förflyttningarochvid aktiviteter. Då det krävs en tids introduktion och god kännedom om kunden och hennes arbetsrutiner ser vi gärna att du är tillgänglig för introduktion och extra timmar redan nu.
Hon är en mycket levnadsglad och positiv kvinna på +70 år och stor del av hennes tid går till träning, vara ute i sin trädgård, läsa eller gå ut på promenad. Kunden har MS och förflyttar sig med hjälp av rullstol eller permobil.
Som du förstår är det viktigt att du som assistent har en mycket god social förmåga, är lugn och tålmodig med god fysik. Vi ser gärna att du gillar att ”påta” i trädgården och att du kan baka och laga mat från grunden. Det viktigasteav allt är ändå att det”klickar” mellan dig och vår kund och hennes team som hon har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Du som söker:
- Får gärna ha tidigare erfarenhet av att jobba som personlig assistent
- Vår kund ser gärna kvinnliga sökande.
- Är rökfri
- Har körkort
Arbetstid/Varaktighet:75% tjänst, deltid med 30 timmar per vecka fördelat på dag och helg. Rullande tvåveckorsschema , arbete jämna helger
Tid för arbetspass 06,15-09,15 alt 06,15-16,30 med rast 12-13.30.
Timanställning med god möjlighet till extra arbete redan nu fram till 1 Juni då anställningen går över till ”så länge uppdraget varar”
Tillträde: Urval sker löpande, omgående start.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult