OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som enhetschef leder- utvecklar och följer du upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Du ansvarar för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Tillsammans med medarbetarna arbetar du för kvalitetsutveckling med Lag om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS) som grund. Som enhetschef ansvarar du för att planera verksamheten utifrån gällande lagstiftning, bolagets mål- och styrdokument. Du har ett tydligt och nära ledarskap som ska kännetecknas av samarbete, samordning och utveckling.
I uppdraget ingår att leda och, gemensamt med medarbetarna, kvalitetsutveckla arbetet utifrån brukarens behov. Tillsammans med övriga chefer i verksamhetens ledningsgrupp driver du verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Du ansvarar för att samverkan bedrivs internt och externt.
7H Assistans
Våra värderingar Omtanke Engagemang Kunskap
7H Assistans, Kamgarn och Sinnesro ägs av en ekonomisk förening, Sjuhäradsbygdens Handikappservice (SHS). Föreningen har inte något externt vinstintresse och eventuella vinster skall användas till att skapa mervärde för brukarna och arbetstagarna, för att på bästa sätt ge goda förutsättningar att leva ett aktivt liv i gemenskap med andra och delta i samhället.
Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Du blir ansvarig för en enhet riktat inom området funktionsnedsättning som omfattar personlig assistans enligt LSS.
Kvalifikationer
Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har chefserfarenhet samt erfarenhet inom området funktionsnedsättning. Du har erfarenhet av målstyrning och goda kunskaper om metod- och kvalitetsarbete och förstår vikten av uppföljning och utvärdering. Du har goda ledaregenskaper. Du har förmågan att entusiasmera personalgrupper till utveckling och förändring. Du skapar tydlighet, delaktighet och motiverar dina medarbetare. Du är utåtriktad och kan bemöta medarbetare, brukare och anhöriga på ett sätt som skapar förtroende. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vara van att hantera IT-baserade verksamhetssystem. Vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet från området personlig assistans, LSS. Körkort erfordras.
Om tjänsten
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonen i annonsen.
I tjänsten ingår även viss beredskap.
Information om tjänsterna lämnas av:
Ann Johlbring Tfn: 033-480340
Ansökan skickas till : info@7hassistans.se
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2020-03-31
Inför rekryteringsarbetet har 7H Assistansservice AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Veronica Karlsson
033-480344