80% och 65% tjänst - Personlig assistent till tjej i Myggenäs.

80% och 65% tjänst - Personlig assistent till tjej i Myggenäs.

Arbetsbeskrivning

Vår kund är en tjej på 19 år som har glimten i ögat, hon är bosatt med sin familj i Myggenäs på Tjörn. Kunden har en kognitiv utvecklingsstörning, rörelsenedsättning och synnedsättning och behöver hjälp med det mesta i sin vardag. Det dagliga hjälpbehovet är stort och innebär att du kommer att vara ett stöd i allt från förflyttning, tillsyn, matning och till sysselsättning. Då kunden inte kommunicerar via tal är det viktigt att du är lyhörd och uppmärksam, dels för att förstå vad kunden vill och dels för att kunna kommunicera det vidare till människor hon möter. Har du tidigare erfarenhet av den här typen av kommunikation är det bara positivt! Det finns katt i familjen så viktigt att du inte är allergisk.

Vår kund söker i första hand en kvinnlig personlig assistent. Hon är en levnadsglad och positiv tjej, som under dagarna går i skolan, på eftermiddagarna lyssnar hon gärna på musik eller går ut på en härlig promenad längs havet. Under helgerna kanske ni åker till badhuset och badar eller åker till skogen och grillar korv. Vi söker nu efter en kvinnlig personlig assistent som är social, ansvarsfull samt kan ta egna initiativ till aktiviteter.  Som du förstår är det viktigt att det ”klickar” mellan dig, och vår kunds familj. Tidigare erfarenhet av arbete som personligassistent är starkt meriterande.

Krav:
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- Körkort och tillgång till egen bil – (samt att du kan köra kundens anpassade bil i arbetet, manuellt körkort krävs)
- Rökning få ej förekomma på arbetstid.
- Simkunnig, då du följer med vår kund till badhuset
- Ej pälsdjursallergier då det finns katt i hemmet

Meriterande:
- Utbildning eller erfarenhet av vård/omsorg
- Erfarenhet av lyft-teknik

Arbetstid/VaraktighetTjänst 1,  80%:Arbetstiderna är förlagda mellan 06.30 - 08.00, 15.00 - 20.00 måndag – torsdag, samt varannan lördag 11.00 – 20.00 och söndag 09.00 - 17.00. Med start 2023-01-30.
Tjänst 2,  65% Vikariat.Arbetstiderna är förlagda mellan 06.30 - 08.00 och 14.30-20.30 tisdag - torsdag. Kl. 06.30 - 08.00 fredag.  1 helg i månaden lördag 09.30-17.00 och söndag 10.30 - 20.30. Vikariatet sträcker sig mellan 2030-01-28 - 2024-03-28.  
Utöver tjänsten ser vi gärna att du vill vara flexibel och villig att hoppa in extra vid annan personals sjukdom och planerade ledighet.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024