OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en musikintresserad personlig assistent till en av våra kunder på Sydkoster. Vår kund är en man i 60-års åldern som efter en trafikolycka är rullstolsburen och har en traumatisk hjärnskada.
Som assistent kommer du ingå i en stor och väl fungerande personalgrupp och bör därför ha lätt för att samarbeta även med andra assistenter.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat omvårdnad, hygien, hushållssysslor, vara behjälplig vid olika aktiviteter och göra skillnad i kundens träning/rehabilitering. Du kommer även att följa med kunden på resor.
Vi tror att du som söker tjänsten har humor, har en vilja att lära, är ansvarstagande, positiv och har glimten i ögat. Vi ser gärna att du har ett stort intresse av träning och delar kundens stora musikintresse.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Den inskolning som behövs erhålls på plats. Mer information fås vid en eventuell intervju.
Kvalifikationer:
-Goda kunskaper i svenska både tal och skrift.
- Att du gärna har vård/omsorgs erfarenhet/utbildning.
- Erfarenhet av rehabilitering/träning.
- Erfarenhet av lyftteknik.
- Är musikintresserad.
- Att du inte är allergisk mot hund.
- Att du har möjlighet att följa med på resor.
Arbetstid / Varaktighet:80 % tjänst, Rullande schema. Varierade pass dygn, vardagar samt varannan helg. Dubbelassistent dygnet runt. ”SLUV ”Så länge anställningen vara”
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult