OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
AB Karl Hedin är en familjeägd sågverks- och handelskoncern med verksamhet i Väst-/Mellansverige och Estland. Företaget grundades 1917 och har idag ca 1000 anställda och en omsättning på drygt 4,4 miljarder kronor. Produktionen är totalt cirka 700 000 m³sv, varav 180 000 m³ utgörs av hyvlade och bearbetade trävaror och cirka 78 000 m³ emballageprodukter.
AB Karl Hedin har fem sågverk – två i Estland, tre i Sverige – samt sju träemballagefabriker. AB Karl Hedin Råvara förser företagets sågverk och emballage i Sverige med råvara. AB Karl Hedin Bygghandel är en väletablerad bygg- och industrihandelskedja med försäljningsställen på ett 40-tal orter i Väst-/Mellansverige som omsätter ca 3 miljarder kronor.
Dina arbetsuppgifter
Till råvaruorganisationen i Krylbo rekryterar vi nu en ekonomi & råvaruadministratör. I rollen kommer du arbeta med bokföring av fakturor, löpande fakturering/avräkning, in- & utbetalningar, kundreskontra samt löpande virkesadministration. Arbetet inkluderar också till viss del manuell integration mellan olika systemen. Månadsvis sammanställs diverse rapporter som du är en del i att ta fram. Kommunikation, både intern och extern, är också vanligt förekommande i tjänsten.
Du kommer ha en funktion där arbetet mest består av administrativa arbetsuppgifter men som även ger utrymme att vara med i framtida projekt där förbättring och nytänkande är ett starkt ledord. Rollen är perfekt för dig som vill lära dig branschen samt utvecklas inom området.
Tjänstgöringsort är Krylbo.
Din profil
För att lyckas och bli framgångsrik i rollen tycker du om att ha många olika och varierande uppgifter samtidigt som en del av arbetet består av rutinmässiga uppgifter. Du är driven och lösningsorienterad i ditt arbetssätt och som person utstrålar du öppenhet och trivs med att arbeta tillsammans med andra. För att passa i rollen ser vi att du har minst ett par års erfarenhet av liknande administrativt arbete och det är meriterande om du har branscherfarenhet. Då arbetsdagarna är varierande och ingen dag är den andra lik värdesätter vi att du är flexibel och samtidigt ser struktur som en viktig del av dig vardag. Vidare är du kommunikativ med god förmåga att skapa och bibehålla goda kontakter, både internt och externt, därav är svenska i tal och skrift ett krav.
Vi förutsätter att du har god datavana och tidigare affärssystemerfarenhet.
Ansökan
AB Karl Hedin samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Eriksson Viberg via mail: anna.eriksson.viberg@clwork.se eller tfn: 0733-51 27 65. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför via www.clockworkpersonal.se snarast möjligt, dock senast den 22 februari.