ABGS söker en kommunikativ Administratör

Arbetsbeskrivning

ABGS bildades 1974 och verksamheten är inriktad i huvudsak mot truppgymnastik. Föreningen har idag ca 1400 medlemmar varav ca 150 är ledare. ABGS är en av Göteborgs största gymnastikföreningar och har under de senaste åren byggt upp sin verksamhet underifrån för att möjliggöra en långsiktig SM-satsning. Förberedande tävlingsgymnaster tränar AG-inspirerat och föreningen har stor bredd inom verksamheten med barn- och ungdomsgymnastik, vuxengrupp samt träning för äldre seniorer. Föreningen har idag sex anställda personer; kanslist, tränare och sportchef som alla arbetar heltid. Vår vision är ”ABGS gör gymnastikdrömmar till verklighet".

Vill du arbeta med verksamhetsstöd i ABGS, en av de största gymnastikföreningarna i region Väst? Vi söker en engagerad och ordningsam medarbetare med en naturlig och hög servicenivå. Ditt arbete är självständigt samtidigt som du stöttar sportchef, styrelse samt tränare med administration och marknadsföring.

Roll och arbetsuppgifter

Som administratör i ABGS ansvarar du för all den dagliga administration som krävs för att verksamheten ska fungera tillfredsställande. Arbetsuppgifterna inkluderar ekonomi-administration och ekonomisk uppföljning, och du är kontaktperson till vår redovisningskonsult. Du ansvarar för sökande av finansieringsmedel samt visst marknadsföringsarbete. Att sprida information är en viktig del av tjänsten. Du är spindeln i nätet mellan föreningens medlemmar, föräldrar, tränare samt sportchef. Därtill tillkommer arbete i samband med tävlingar och arrangemang.

Övriga ansvarsområden/arbetsuppgifter anpassas efter profil och kan innebära arbete mot externa samarbetspartner eller arbete kopplat till vår träningsverksamhet.

Vem är du

För att trivas i rollen tror vi att du trivs med varierande arbetsuppgifter och du är van att arbeta med deadlines. Du är flexibel och kan hantera många uppgifter parallellt. Du är strukturerad, ordningsam och trivs i rollen som ansiktet utåt. Du är ansvarstagande och självständig i ditt arbete och har lätt för att bemöta och samarbeta med olika personer.

Du är van vid administrativt arbete, du är drivande och din omgivning uppfattar dig som utåtriktad och positiv.

Krav för den här positionen:

o Erfarenhet av ideell föreningsverksamhet.

o God kunskap i Microsoft Office (framförallt Word & Excel)

o God kommunikationsförmåga i tal och skrift (svenska)

o Erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar

o Erfarenhet av kommunikationskanaler såsom hemsida, sociala media

o Relevant utbildning/kurser för tjänsten inom administration eller ekonomi.

Vidare är det meriterande med:

o Erfarenhet av SportAdmin (eller liknande system)

o Sedan tidigare aktiv inom gymnastikförbundet/förening

o Erfarenhet av att genomföra arrangemang, event

Tjänstens omfattning är 100% och innebär flexibla arbetstider där arbetsplatsen är i Lindåshallen, Billdal. Föreningen erbjuder en privat sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag samt lön enligt överenskommelse.

Ansökan
Urval sker löpande och ansökan innehållande CV och personligt brev skickas senast 10 jan 2021 via email till sportchef@abgs.net. Vid frågor kontaktas sportchef Karin Tholin (0704-942644).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024