Abonnenthandläggare

Abonnenthandläggare

Arbetsbeskrivning

Lerums kommuns VA-verksamhet består av två operativa driftenheter och en planeringsenhet. Planeringsenhetens uppdrag är brett och kan grovt beskrivas att vi koncentrerar oss på utredningar, löpande kundfrågor och strategisk planering. Tillsammans är vi tretton personer som arbetar tillsammans i moderna verksamhetssystem och i luftiga lokaler.
VA-verksamheten sorterar under Teknisk service som förutom VA, består av avfall, väg och park. Teknisk service finns i Stenkullen.
Vi arbetar i team beroende på arbetets inriktning. VA-planering har många interna kontakter med andra arbetsgrupper och enheter i samhällsbyggnadssektorn i Lerums kommun.

Vi har en positiv grundsyn med många engagerade medarbetare och arbetar kontinuerligt med sammanhållande aktiviteter.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som abonnenthandläggare kommer huvudsakligen att vara inriktade på att handlägga anslutningsärenden. I arbetet ingår att handlägga nya VA-abonnenter, ha löpande kundkontakt, upprätta anslutningsuppgifter, dokumentera och följa upp. Arbetet innebär mycket kundkontakt, arbete i kundhanteringssystem, ekonomi och juridiska frågor. Du kommer att arbeta ihop med vår abonnentingenjör och ha ett nära samarbete med våra utredande VA-ingenjörer och andra funktioner inom främst VA och vår gemensamma ekonomifunktion i Teknisk Service.

Du kommer att vara placerad vid vårt kontor i Stenkullen som ligger i nära anslutning till kollektivtrafik.

Tjänsten är säkerhetsklassad och du kommer att genomgå en säkerhetsprövning innan anställning kan bli aktuell.

KVALIFIKATIONER
Du har god datorvana, kan hantera Officeprogram och har antagligen arbetat med någon form av kartverktyg. Det är en klar fördel om du har erfarenhet av att arbeta i kundsystem och att du förstår vikten av att dokumentera och arkivera kundrelaterade ärenden.

För att trivas i rollen som abonnenthandläggare behöver du vara kommunikativ, självgående, strukturerad och flexibel. Då det är stor variation av ärendetyper behöver du ha förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Kontakter sker både internt och externt, varför du har en serviceinriktad personlighet och uppskattar lagarbete. Då vår verksamhet styrs av Lagen om Allmänna Vattentjänster är det en stor fördel om du har intresse för juridiska frågor. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Positivt om du har ett grundläggande tekniskt intresse.

Vi vill att du som söker har lägst gymnasial utbildning inom ekonomi- eller samhällsprogrammet eller annan för uppgiften lämplig utbildning, samt minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete inom en politiskt styrd verksamhet.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024

Fritidssamordnare

Fritidssamordnare

8 oktober 2024