OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ person och har starkt kundfokus? Har du även ett intresse för miljö och återvinning? Då kan du bli en av oss! Vi söker en abonnenthandläggare till Tekniska förvaltningens enhet för renhållning.
Renhållningsavdelningen är en del av Tekniska förvaltningen som består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, kost, lokalvård, vagnpark, VA, stab och renhållning.
Renhållningsavdelningen består av 20 medarbetare uppdelade inom administration, återvinning och insamling. Avdelningen ansvarar för insamling av kommunalt avfall, farligt avfall, latrin, drift av våra återvinningscentraler samt hantering av verksamhetsavfall och förpackningar. Kommunen samarbetar med grannkommunerna i ett samarbetsavtal runt avfallstjänster. Vi ingår också i regionala och nationella avfallsnätverk.
ARBETSUPPGIFTER
Som abonnenthandläggare kommer du att tillhöra avdelningens administrativa enhet men arbeta gentemot hela verksamheten. Vi samverkar inom förvaltningen vilket betyder att du också kommer att vara backup för VA-enheten. Vi erbjuder ett servicearbete där kundkontakt kombineras med olika administrativa uppdrag.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med kundtjänstrelaterade frågor såsom kontakter med kunder och leverantörer, fakturafrågor, ärendehantering och olika administrativa uppgifter. Kontakten gentemot kunder sker via telefon, mejl och genom våra e-tjänster. Då vi har ett starkt kundfokus är en av de viktigaste uppgifterna att kunden är nöjd efter kontakt med oss.
Exempel på typiska arbetsuppgifter kan vara:
• Administrera, informera och hantera inkommande ärenden från kunder, som exempel frågor om abonnemang eller taxor.
• Hantera och administrera beställningar i vårt orderhanteringssystem samt lägga ut arbetsorder för utförande.
• Besluta om dispenser, undantag m.m. enligt delegation.
• Registervård i ärendehanteringssystemet Future.
• Vara sakkunnig avseende verksamhetens föreskrifter i kontakterna såväl externt som internt.
• Vara delaktig i/driva utvecklingen av återvinningslösningar såväl fastighetsnära som på andra platser. I detta ingår också att lämna förslag till utformning av avfallslösningar eller ändringsförslag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en person med starkt kundfokus och ett positivt förhållningssätt. Du är kommunikativ och kan hantera olika människor på ett bra sätt. Då rollen som abonnenthandläggare kräver dagliga kontakter med kunder, internt kontakt och i vissa fall även myndigheter behöver du kunna kommunicera väl på svenska i både tal och skrift.
Du måste ha god datorvana och kunna hantera de vanliga Officeprogrammen självständigt. Det ses som meriterande om du tidigare har arbetat med något ärendehanteringssystem och/eller orderhantering. Har du tidigare erfarenhet av utarbetande av taxor eller styrdokument för avfallshantering är det också meriterande. En ytterligare fördel är om du tidigare arbete i politiskt styrd organisation.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.