Abu AB söker en kommunikativ Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Abu Ab utvecklar, tillverkar och säljer sportfiskeprodukter. Vi marknadsför och säljer produkter under många varumärken, t ex Abu Garcia, Berkley, Shakespeare, Hardy, Spiderwire. Bolaget ingår i Pure Fishing-gruppen som i sin tur ägs av det amerikanska bolaget Newell Brands. I vår anläggning i Svängsta tillverkar vi fiskerullar, ansvarar för försäljning på den svenska marknaden och distribution till de nordiska marknaderna. Våra dotterbolag i Norge, Danmark och Finland ansvarar för försäljning på dessa marknader. Vi planerar nu för att samordna ekonomi-arbetet för samtliga enheter i Norden till vårt ekonomiteam i Svängsta, och behöver därför anställa ytterligare en redovisningsekonom.

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att utvecklas som ekonom i en internationell miljö som präglas av stark laganda. I så fall kan detta vara din nya utmaning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter avser exempelvis löpande redovisning, momsredovisning, arbetsgivardeklarationer, kundreskontra, betalningar, intern kontroll, bokslutsarbete, mm. I rollen som redovisningsekonom kommer du även att jobba med våra säljbolag i Norge, Danmark och Finland. Att vara delaktig i revisioner och stödja övriga på ekonomiavdelningen är en del i din vardag. Du jobbar i ett härligt team bestående av fem duktiga ekonomer som vill dela med sig av sina kunskaper. Vi samarbetar även med koncernens Shared service center i Prag, och i ditt arbete ingår kontakter med deras ekonomer som en naturlig del av arbetet. Då koncernen finns representerad i flera länder och Svängsta är centrum för vår nordiska verksamhet, innebär arbetet en hel del internationella kontakter med andra bolag i koncernen.

Du rapporterar till ekonomichefen och din placering är i Svängsta.

Vem är du?

Vi söker dig med högskoleexamen eller motsvarande och ser gärna att du har erfarenhet inom redovisning och liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från industrin och internationell miljö är också meriterande.

Som person är du driven, effektiv och resultatinriktad samt gillar utmaningar. I ditt arbete är du ansvarstagande, organiserad, och analytisk samt noga med att hålla uppsatta deadlines. Då bolaget är litet ställer detta höga krav på din flexibilitet och förmågan att jobba tillsammans i ett kompetent team. Du har lätt för att engagera dig, är målinriktad och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning. Du tycker om att driva på förbättringar och självständigt planera och genomföra arbetsuppgifter.

Engelska är vårt koncernspråk som du behärskar både muntligen och skriftligen. Meriterande om du kan Finska eller Danska.

Att du behärskar MS Office, och i synnerhet Excel är en självklarhet. Affärssystemet du kommer att arbeta i är SAP och tidigare erfarenhet från detta är en fördel.

Kontaktperson

Du söker tjänsten via länken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Carina Berg 0703 770747. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 26 februari.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis 1081
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 9 februari 2017

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


5 november 2024

Redovisningsspecialist

Redovisningsspecialist

5 november 2024