OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation King.com är världens största community för skicklighetsspel där spelarna kan vinna pengar genom att delta i turneringar. King.com lanserades i augusti 2003 och finns nu på 9 olika språk och hanterar 7 olika valutor, och vi forsätter att expandera. King.com ägs och drivs av Midasplayer.com Ltd som är ett privat företag baserat i Storbritannien med drift-och utvecklingscenter i Stockholm. Arbetsuppgifter Vi söker en engagerad medarbetare till vår abusesupport på King.com som kommer att arbeta med utredningar i bedrägerifrågor och hantering av utbetalningsfrågor samt administrera utbetalningar av vinster till kunder. Arbetet sker främst via e-post men telefonsamtal förekommer. Vi söker en medarbetare som hanterar svenska och engelska obehindrat. Utbildning/Erfarenhet Vi söker dig som har en väl utvecklad förmåga att förstå sammanhang och se lösningar vilket för tjänsten dagligen krävs i kundärendehanteringen. Många gånger förekommer komplexa och känsliga ärenden och det är därför av extra viktigt att du är en god problemlösare och att du kan bemöta människor på ett bra och konstruktivt sätt. Det krävs att du har stark initiativförmåga och är självgående samt är bra på att följa upp och alltid avsluta pågående kundärenden. Arbetet kan stundtals vara stressigt och det är viktigt att du snabbt kan se och prioritera saker i rätt ordning. Du har tidigare erfarenhet från arbete med kundsupport och har god administrativ- och kommunikativ förmåga samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på de språk som krävs för tjänsten. Som person är du självgående, strukturerad, noggrann och ansvarstagande samt fungerar utmärkt i ett litet arbetslag. Det är av yttersta vikt att du är intresserad och engagerad för uppgiften och rollen samt fungerar väl i arbetslaget som idag består av 5 personer. Vi söker dig som har gymnasium och/eller eftergymnasial utbildning och minst ett par års arbetslivserfarenhet samt tidigare erfarenhet från arbete med kundsupport och med liknande arbetsuppgifter som tjänsten innebär. Du har god kunskap om generell datoranvändning, har erfarenhet av hantering i kundärende-och administrationssystem, internet samt är spelintresserad! Tillträde/Placering Tjänsten är tillgänglig för omgående placering i ljus och trevlig atmosfär på vårt kontor i Stockholm, Kungsholmen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Wate
+46 72 3961462
Recruiter Thomas Bodegrim