OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia EdTech är en digitaliseringsmotor och som kraftsamlar för att bidra till att göra Sverige till det ledande landet i världen på att utnyttja digitaliseringens möjligheter och skapa morgondagens lärande.
Vi tror på utbildning för alla och ett livslångt lärande och i en digitaliserad värld. Verksamheten inom AcadeMedia EdTech organiseras inom två varumärken – Linguista som är en fjärrundervisningstjänst inom modersmål och Omniway som är en användarvänlig lärplattform.
Som en del av AcadeMedia EdTech är du med och förverkligar vårt erbjudande mot våra kunder. Genom att vara en av de ledande aktörerna inom Education Technology (EdTech) i Sverige är vi med och påverkar framtidens utbildning.
Som marknadsansvarig har du ansvar för att taktiskt och operativt bygga och utveckla varumärkes- och marknadsarbetet för AcadeMedia EdTech inklusive Linguista och Omniway. Marknadsarbetet är idag under uppbyggnad och ditt uppdrag blir att sätta planer, utveckla arbetssätt och skapa samarbeten mellan systerföretag i AcadeMediakoncernen i syfte att skapa intresse och öka förståelsen för vår verksamhet.
Marknadsansvarig arbetar både operativt och strategiskt med framtagande, utveckling, implementering samt uppföljning av strategier och planer, och har budgetansvar. Utöver det övergripande ansvaret för AcadeMedia EdTech agerar du beställare gentemot koncernens digitala marknadsföringsteam och arbetar även själv med andra typer av marknadsaktiviteter som evenemang och för att skapa content i sociala medier. Du rapporterar till verksamhetschefen för AcadeMedia EdTech och ingår i ledningsgruppen. Du arbetar även nära marknadsansvarig för NTI-skolan, koncernens digitala marknadsföringsteam och koncernens kommunikationsavdelning.
Ansvarsområden
Marknadsavdelningens huvudsakliga arbetsuppgifter är att bygga AcadeMedia EdTechs varumärken internt och externt genom att arbeta aktivt med PR och deltaganden i events och ta hand om vissa kund-leads.
Marknadsansvarigs ansvar:
• Upprätta, implementera och följa upp marknadsplan samt budget
• Utveckla strategier, policys och planer för marknad/kommunikation
• Digital marknadsföring och webbutveckling samt underhåll av alla marknadsföringskanaler - sociala medier, E-mail marketing, Marketing Automation.
• Förstå och arbeta med kundresan för att hitta sätt att förbättra marknadsföringens genomslag hos kunderna.
• Stöd till verksamheten i marknads- och kommunikationsfrågor.
• Varumärkesplattform och grafisk profil samt löpande utveckla och stärka AcadeMedia EdTechs varumärken.
• Viss arbetsledning och projektledning.
• Utvärdera, analysera och förbättra resultat B2C och B2B.
• Ansvara för event, PR och produktion av marknadsmaterial.
• Delta som AcadeMedia EdTechs representant i AcadeMedias centrala marknadsavdelningsmöten och agera kontaktyta och beställare mot digitala marknadsteamet på koncernnivå i marknadsrelaterade frågor.
Du brinner för att förstå och bidra till verksamheten genom marknadsföring. Du är drivande och kan växla mellan strategiska planer till konkreta operativa aktiviteter. Du är lösningsorienterad, tänker nytt och kommer med egna initiativ för att bidra till utvecklingen av verksamheten.
Du tycker om att samarbeta och kan förstå och bidra i olika grupper och forum. Du vet hur man når ut till sina målgrupper och hur man fyller ett varumärke och aktiverar det gentemot relevanta målgrupper. Du är skicklig på de olika dimensionerna av marknadsföring och har stor kompetens inom kommunikation och digital marknadsföring.
Sist men inte minst har du koll på omvärlden och är genuint intresserad av samhälls- och utbildningsfrågor.
Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom kommunikation/marknadsföring. Du har också minst tre års erfarenhet av att leda kommunikation och digitalt marknadsföringsarbete på ett företag eller organisation. Du har erfarenhet av att bygga varumärken och att skapa och utveckla marknadsstrategier, du har vana av att jobba med datadriven marknadsföring, inklusive datainsamling samt kontinuerlig analys och optimering.
Mer specifikt har du erfarenhet av SEO, SEM, Analys i Google Analytics, erfarenhet av att arbeta med Marketing Automation, produktion av annonser, InDesign, Photoshop, CMS (helst WordPress).
Du gillar att växla mellan att jobba operativt nära verksamheten, och att tänka strategiskt och långsiktigt. Du kan driva ditt ansvarsområde med strategi, mål och planer och är van att driva projekt. Du har även erfarenhet av budgetansvar och uppföljning. Meriterande är om du har jobbat med marknadsföring av system eller B2B-frågor inom utbildningsbranschen eller i närliggande bransch. Som person är du driven och kreativ och kan sälja in dina idéer internt. Du gillar att bidra till helheten och har en hög servicegrad. Du är flexibel och kan arbeta med flera olika frågor samtidigt. Vi erbjuder kanske ett utav Sveriges viktigaste och roligaste jobb där du är med och digitaliserar skolvärlden med tjänster som är utvecklade tillsammans med lärare.
Tycker du att det låter intressant? Vi vill gärna komma i kontakt med dig!
Tjänsten är på halvtid med placering på AcadeMedia EdTechs kontor på Södermalm. För dig som önskar arbeta heltid finns möjlighet att utöver tjänsten som marknadsansvarig på AcadeMedia Edtech fylla ut tjänsten till en heltid genom att arbeta ytterligare 50 % på systerbolaget NTI-skolans marknadsavdelning med liknande arbetsuppgifter.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Senast den 21 augusti vill vi ha ditt CV och personliga brev.
Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten är tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader.
Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Verksamhetschefen för AcadeMedia EdTech Peter Wilcke peter.wilcke@nti.se eller HR partner Anna Garcia Karisaar anna.garcia-karisaar@academedia.se fram tom 200717.
Ansök via länken nedan.