OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med cirka 12 500 medarbetare är AcadeMedia en av norra Europas största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan, från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, med ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Varje dag hjälper vi 140 000 barn, elever och vuxna deltagare att utvecklas och nå sina mål. Vi letar efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på academedia.se.
Om verksamheten
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 12 500 medarbetare på våra drygt 550 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.
Alla 140 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia Ekonomiservice är ett Shared service center för koncernens dotterbolag i Sverige. Vi sköter redovisning, fakturering, intäktshantering samt leverantörsreskontra och består av ca 35 personer. Vi har personal i både Stockholm och Göteborg.
Leverantörsreskontragruppen som sitter i Stockholm hanterar leverantörsfakturaflödet för ca 40 juridiska bolag samt 350 enheter inom koncernen. I rollen som ekonomiassistent så kommer du att ingå i ett team på 6 personer inkl. gruppchefen.
Dina arbetsuppgifter kommer bl a att omfatta:
Löpande hantering av leverantörsfakturor;
- Hantering attestflöde
- Periodiseringar
- Fördelningar
Delaktighet i månadsbokslutAvstämning av balanskontonUpplägg av nya leverantörerSkicka betalningsfiler till bankÅterrapportering av betalningarFölja upp betalningspåminnelser och inkassokravÄrendehantering funktionsmejl leverantörsfakturorTelefonsupportLöpande kontakt med verksamheten i frågor rörande leverantörsfakturor
Vem är du?
Förmodligen är du gymnasieekonom eller har någon eftergymnasial utbildning/kurs inom ekonomi. Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom leverantörs- eller kundreskontra. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande med kunskaper i Jeeves och Opto.
Som person är du självständig, initiativtagande och noggrann. Vidare är du prestigelös, flexibel och har lätt för att samarbeta.
Du erbjuds
Vi erbjuder en rolig arbetsplats med högt i tak, driv och engagemang. Tjänsten är för närvarande placerad på AcadeMedias huvudkontor på Adolf Fredrik Kyrkogata 2 och du kommer att rapportera direkt till gruppchef leverantörsreskontra.
Kontakt:
Malin Sjöström
malin.sjostrom@jurek.se
Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek. Ansökan görs via Jureks hemsida: http://jurek.se/ansok/22FEE44A-6BA5-4278-AAAE-D0C744F491A4/