OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UPS (NYSE:UPS) is a global leader in logistics, offering a broad range of solutions including the transportation of packages and freight, the facilitation of international trade, and the deployment of advanced technology to more efficiently manage the world of business. Headquartered in Atlanta, UPS serves more than 220 countries and territories worldwide. The company can be found on the Web at www.UPS.com and its corporate blog can be found at blog.ups.com. To get UPS news direct, visit www.pressroom.ups.com
2016 lanserades tjänsten UPS Access Point som erbjuder praktiska leveransalternativ till e-konsumenter. Tjänsten gör det möjligt för konsumenterna att få varor levererade till utlämningsställen (t.ex. närbutik, bensinstation), nära hemmet istället för att vänta på hemleverans. Nu rekryterar vi en Access Point Support Representative (fältkoordinatorer) för området Göteborg/Jönköping/Malmö.
Som APSR kommer du att ansvara för rekrytering, utbildning och förvaltning av utlämningsplatser (Access Points). Du kommer att vara fältbaserad och rapportera till Acess Point Support Team Leader. Du kommer att ansvara för ett geografiskt område som består Göteborg/Jönköping/Malmö.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Identifiera lämpliga utlämningsplatser (Access Points) i ditt område
• Sälja in fördelarna med att vara en av UPS Access Points till tänkbara butiksägare samt Nätverkspartners
• Säkra kontraktet med butiksägare och Nätverkspartners som vill agera Access Point för UPS
• Utbilda Access Point-personalen
• Hantera Access Point-nätverket och besöka utlämningsplatserna kvartalsvis
• Bevaka resultaten för våra Access Points
• Diskutera och lösa eventuella problem med resultat eller drift
• Stödja BackOffice-teamet
• Samarbeta med lokala UPS-center för att optimera användningen av våra Access Points
Kvalifikationer & Personliga egenskaper:
• Kan arbeta självständigt och motivera sig själv
• Entreprenörsmässig, entusiastisk inför nya koncept, uthållig och självsäker
• Har kunskaper om försäljningstekniker
• Har en förmåga att snabbt bygga relationer
• Kundorienterad
• Praktisk och resultatorienterad
• Positiv och organiserad med förmåga att prioritera
• Kunskaper i MS Office
• Kompetent att hantera ny teknik (Access Point-terminalen/Mobil applikation)
• Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
• Körkort – tjänsteresor förekommer med tjänstebil
Kunskaper i nordiska språk är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader, 40 tim/vecka.
Arbetstiden kan variera och obekväma arbetstider kan förekomma för att kunna möta verksamhetens behov, därav värdesätter vi flexibilitet.
Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lantz
Malin Andersson
Anna West
Ann Ekengren
Kenneth Ehrling