account assistant till Randstad inhouse services i Gävle

account assistant till Randstad inhouse services i Gävle

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. Du kommer att arbeta och vara stationerad på vårt kontor i Gävle.

I rollen som account assistant har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och hantering av konsulter. Du arbetar verksamhetsnära tillsammans med Account-teamet för att förstå kundens behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar även med andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.

Ansvarsområden
Som account assistant kommer du bland annat att jobba med:
• Rekryteringsprocessen, från annonsering och urval, telefonavstämning till referenstagning. 
• Konsultärenden som rör våra medarbetare, för exempel; tidrapportering, besvara mail och telefon gällande konsultfrågor.  

Arbetstider
Timanställning, vi förväntar oss tillgänglighet minst två dagar i veckan.
Tjänsten planeras att starta omgående.

Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll ser vi att du har:
• Studier på minst 50%. 
• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service eller personalfrågor.
• Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
• Samarbetsförmåga – vilja vara en del av ett team som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-12-13. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För ytterligare information:
För information som rör rollen, vänligen kontakta: Martin Hedqvist, Inhouse Manager via: martin.hedqvist@randstad.se 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 13 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Praktikplats inom rekrytering i Göteborg

Praktikplats inom rekrytering i Göteborg

9 januari 2025

2 januari 2025

2 januari 2025