OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Connecta är ett management- och IT-konsultbolag som hjälper företag och organi¬sationer att öka sin konkurrenskraft och uppnå önskade resultat genom att kombinera djup IT-kompetens med brett affärskunnande.Connecta konkurrerar med såväl de större internationella aktörerna som de mindre lokala aktörerna.Connecta AB är noterat på Nordiska börsen.Företaget har två kontor, ett kontor i Malmö och huvudkontoret som är centralt placerad i Stockholm.Företaget omsätter ca 500 miljoner kr och har 500 anställda.För mer information om företaget se www.connecta.se.Arbetsbeskrivning: Till Connecta söker vi Dig som själv vill kunna utveckla och forma Din roll som Account Controller.På ekonomiavdelningen arbetar 10 personer varav fyra-fem personer har en liknande tjänst.Connecta har i dagsläget ca 10 så kallade nyckelkunder (NK) där varje nyckelkund har en NK-ansvarig och ett team som består av erfarna konsulter som själva aktivt arbetar ute hos kund.Din huvuduppgift är att effektivisera och standardisera den administrativa processen kopplat till NK där en viktig arbetsuppgift är fakturering och ekonomisk uppföljning.Du ingår i NK-teamet och kommer att ansvara för framtagning av ekonomiska rapporter som exempelvis lönsamhetsanalys, timstatistik, timprisstatistik, försäljningsstatistik.Du hjälper även till i samband med upphandlingar, offertarbete och agerar som bollplank vid bemanningar av större projekt. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter vilket bl.a. går ut på att Du deltar i interna utvecklingsprojekt och processer inom ekonomiavdelningen samt vid behov är allmänt behjälplig vid större kundevents.För att trivas i rollen är det viktigt att Du är prestigelös och flexibel. Kvalifikationer: Vi söker Dig som har en civilekonomexamen, gärna med inriktning mot företagsekonomi, finansiering eller redovisning.Du har mellan 3-10 års arbetslivserfarenhet och har erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter.Vi ser att Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, då främst Excel.Det är en fördel om Du har tidigare erfarenhet av konsultbranschen eller av arbete i projektform.Har Du kunskap i Aladdin/Maconomy är en fördel men inget krav. Vi söker Dig som är driven, noggrann, strukturerad och lösningsorienterad.Du har en god förmåga att genomföra förändringar och upprätta rutiner och trivs med att arbeta i ett högt tempo.Du är ansvarsfull och har en god kommunikationsförmåga.Vi ser att Du är van vid att arbeta självständigt och att hålla deadlines är en självklarhet för Dig.Vi ser att Du har goda kunskaper i tal och skrift och då även i engelska.Intresserad?Skicka Din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling