Account Coordinator till Protector

Arbetsbeskrivning

Account Coordinator till Protector

OM PROTECTOR:

Protector försäkring är grundat i Norge år 2004 och är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Företaget etablerades i Sverige 2011 och har sedan dess haft en snabb och lönsam tillväxt. Protector erbjuder försäkringar till företag och offentliga verksamheter och distribuerar produkterna genom utvalda försäkringsmäklare. Under 10 års tid har företaget vuxit snabbt och verksamhet finns idag i Norge, Sverige, Danmark, UK och Finland.



VI SÖKER NU EN ACCOUT COORDINATOR:

Som Account Coordinator kommer du att tillhöra ett team om 17 personer som arbetar på avdelningen för mäklarservice. Du är troligtvis nyexaminerad akademiker eller har kanske något års erfarenhet av administrativt arbete inom bank/försäkring/finans. På Stockholmskontoret är det närmare 100 anställda i dagsläget. Rollen innebär att du kommer arbeta med försäkringsadministration. Du kommer ha det yttersta ansvaret för att skapa och uppdatera försäkringsbrev, fakturera och skicka offerter. På sikt kommer du även att ha en daglig kontakt med Protectors försäkringskunder. En viktig del kommer vara att informera dessa kunder om Protectors produkter och villkor.



BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER:

- Kvalificerad administration kring både nyteckningar och förnyelser av försäkringar.
- Utföra riskbedömningar, analysera skadestatistik och göra beräkningar.
- Förvalta försäkringsmäklare och informera om olika försäkringslösningar.
- Daglig kontakt med mäklarhus för att följa upp skickade offerter, följa upp inför förnyelser och omförhandling av försäkringar.
- Utveckla befintliga arbetsprocesserna för att öka både kvalitet och effektivitet.
- Bygga och vårda långsiktiga relationer med försäkringsmäklare.
- Samarbeta med dina kollegor för att nå bästa resultat.

- Tjänsten passar dig som presterar som bäst när du arbetar i en miljö med högt tempo. För dig som visar framfötterna och vill växa inom branschen finns goda förutsättningar för att göra karriär inom företaget.



ÖNKSVÄRDA KVALIFIKATIONER:

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer att ha i rollen.
- Är naturligt serviceminded och trivs i en roll som innebär mycket interna och externa kontakter.
- Innehar en akademisk examen inom företagsekonomi eller juridik.
- Har arbetat med administration tidigare.
- Grundläggande kunskaper i Excel.

Vi värderar dina personliga egenskaper högt och ser gärna att du är driven och gärna har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta på vilket sätt det har format dig samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Account Coordinator.



ÖVRIGT:
Start: omgående
Omfattning: heltid
Arbetstid: kontorstider
Plats: centrala Stockholm

Vid frågor är ni välkomna att höra av er till Linnea Rosquist på Talangjägarna,

mail: linnea.rosquist@talangjagarna.se

Vi går igenom ansökningar löpande, och du är välkommen med din ansökan snarast!

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Isberg
073-5405507
Maria Pettersson

Marcus Nordqvist

Anna Marmgård

Sofia Broberger

Ulrika Eklund

Hedvig Tärnholm

Per Tjernberg

Anna Olsson

Rasmus Lundin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talangjägarna AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Besöksadress

Sandelsgatan 27 11534 Stockholm
None

Postadress

Sandelsgatan 27
Stockholm, 11534

Liknande jobb


13 november 2024

Facultative Reinsurance Broker

Facultative Reinsurance Broker

4 november 2024

10 oktober 2024