Account Developer / Key Account Manager till Sopra Steria

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och förändra spelplanen för digital transformation hos ett framgångsrikt och innovativt företag? Är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda affärsutvecklingen för några av Sveriges mest spännande kunder? Då har du hittat rätt!

Om Sopra Steria

Sopra Steria är en global ledare inom digital transformation och IT-konsulttjänster. Vi hjälper våra kunder att navigera i den digitala världen genom att erbjuda skräddarsydda lösningar som möjliggör förbättringar, effektiviseringar och innovation. Vår passion är att använda teknologi för att skapa verkligt affärsvärde och förbättra människors liv.

Varför välja Sopra Steria

Den största anledningen till att du bör överväga att ansöka är möjligheten till att få lära och ständigt utvecklas tillsammans med inkluderande, kompetenta och erfarna kollegor. För oss är det en självklarhet att dela kunskap mellan oss och vi löser utmaningar tillsammans. Den kulturen har också bidragit till att vi är utsedda till Sveriges bästa arbetsplats 2023 av Great Place to Work.

Förutom underbara kollegor får du givetvis också möjlighet att arbeta för branschens mest spännande kunder. I Sverige är vi ca 550 kollegor och i den globala koncernen är vi hela 50 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt!

Ditt uppdrag
Som Account Developer / Key Account Manager kommer du att spela en central roll i vår tillväxtstrategi. Du kommer att vara ansvarig för att utveckla och vårda långsiktiga relationer med våra nyckelkunder och driva affärsutveckling genom att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Ditt fokus kommer vara på att skapa nöjda kunder och ta ansvar för resultatet.

Dina ansvarsområden inkluderar

- Prospektering och identifiering av nya affärsmöjligheter hos en specifik kund

- Utveckling och genomförande av kundspecifika affärsplaner

- Hantering och utökning av befintliga kundrelationer

- Djup förståelse för kundernas utmaningar

- Proaktivt inkludera kollegor för att säkerställa kundnöjdhet och framgång

Vem vi söker
Vi söker en driven och resultatorienterad individ med starka entreprenöriella färdigheter och en passion för att utveckla affärer inom konsultbranschen i Göteborg. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du har utmärkta kommunikationsfärdigheter, är en god lyssnare och har förmågan att bygga starka, långsiktiga relationer. Du bör vara nyfiken, ha kundfokus och ett hjärta för att skapa framgångsrika resultat. Du ska vara proaktiv och alltid fråga dig själv vad som behövs göras för att nå målen.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en del av teamet, tveka inte att ansöka.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salesonomics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2024

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024