Account Development Manager till ISS

Account Development Manager till ISS

Arbetsbeskrivning

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Drivs du av att vårda och utveckla kundrelationer och att få vara länken mellan kunden och leveransorganisationen? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Account Development Manager på ISS!

I rollen som ADM kommer du att vara strategiskt ansvarig för kontrakten med några av ISS nationella kunder och vara ansvarig för att utveckla dessa. I ADM-gruppen som består av fyra personer delar vi upp ansvaret för de nationella kunderna och nu söker vi dig som vill axla ansvaret för vårt viktiga segment som består av våra mindre nationella kunder.

Om rollen
I rollen som ADM kommer du att ha ett eget kundansvar för dina ca 20 nationella kunder vilket innebär ansvar för kundutveckling, avtalsfrågor och resultat. Du kommer att vara kundernas samt ISS leveransorganisations närmsta kontakt, där du kommer att vara bryggan däremellan. Rollen innebär inget direkt operativt leveransansvar då detta leds av ISS. En viktig del i rollen är att proaktivt söka upp och utveckla kunden så att ISS tar leveransansvaret på kundens samtliga siter, vilket innebär stort fokus på merförsäljning i att utöka vår kundleverans.

Tillsammans med dina kollegor kommer du löpande att arbeta för att öka den organiska tillväxten genom proaktiv försäljning, tjänsteutveckling och aktivt arbeta med att följa upp så väl ISS leverans mot kund, som strategiskt uppsatta KPI:er. Detta kommer ske centralt och lokalt hos kunden.

Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Placeringsort är primärt Stockholm, men vi är öppna för annan ort med bra förbindelser till Stockholm då du som person är mer avgörande än placeringsorten.

Resor förekommer i tjänsten då vi har våra kunder runt om i hela Sverige. Tjänstebil ingår.

Vi erbjuder
Du kommer att tillhöra ett ADM-team där du rapporterar till KAM-chef. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. Den här rollen innebär stor möjlighet att påverka sin kundportfölj och är en roll vi ser att du vill utvecklas inom.

ISS är ett av världens största tjänsteföretag inom Facility Management, vilket ger dig många olika karriärmöjligheter framåt. Vi erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Trots ISS storlek så har vi bibehållit en entreprenörsanda och vi nämns ofta som ett företag där kollegorna jobbar tillsammans för att utveckla varandra, affären och bolaget som helhet. Du får ett brett nätverk och samarbetar kontinuerligt med säljteam och olika tjänstexperter. Vår kultur och vårt sätt att arbeta präglas av våra värderingar - kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap.

Vem vi söker
Vi söker dig som har god erfarenhet av försäljning, affärsförhandlingar, kontraktsrelationer och kundutveckling. Du har god kunskap, förmåga och stor egen drivkraft att ta kontakt med kunder för att sälja och förhandla affärsavtal till kundens samtliga objekt/siter. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet från att ha arbetat ute i driften och att du har erfarenhet från servicebranschen.

Du har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, samt god IT-mognad med erfarenhet av MS Office. Då det förekommer resor i denna tjänst har du även körkort.

Vem du är som person
För att trivas i denna roll behöver du ha ett genuint intresse av kundrelationer. Du behöver ha intresse, så väl som förmågan, att kommunicera och uttrycka dig väl i både tal och skrift. Då du i denna roll är ISS ansikte utåt gentemot våra kunder ser vi gärna att du har en god förmåga att bygga relationer och skapa förtroende hos våra kunder och kollegor. Vidare ser vi att du har en stark säljådra och drivs av försäljningsarbetet ute hos kund.

Din ansökan
Är du genuint intresserad av kundutveckling, av att vara länken mellan kunden och driften och ser detta som ett steg i din fortsatta karriär? Då är detta en tjänst för dig. Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 31 oktober. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. På grund av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor om processen, kontakta vår Talent Acquisition Specialist Elin, e-post: elin.enroth@se.issworld.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ISS Facility Services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Postadress

Norra Järnvägsgatan 52
SKELLEFTEÅ, 93137

Liknande jobb


Norsktalande Säljare

Norsktalande Säljare

1 november 2024

Mötesbokare inom SEO

Mötesbokare inom SEO

1 november 2024

1 november 2024

New Business Sales  to Lignin Industries

New Business Sales to Lignin Industries

1 november 2024