Account Executive

Account Executive

Arbetsbeskrivning

Är du driven, resultatorienterad och har ett sinne för att göra goda affärer? Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning, kundkontakt och som dessutom har en nyfiken inställning till förändring och teknisk utveckling!
Semantix är sedan många år Nordens ledande språktjänstföretag och ingår numera i TransPerfect-familjen, världens största språktjänstföretag. Du kommer att bli en del av ett engagerat team där kulturen kännetecknas av ett öppet och inkluderande klimat.
Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att aktivt arbeta för att öka Semantix kundbas. Du hanterar inkomna kundförfrågningar, initierar egna kundmöten och arbetar med försäljning till både befintliga och nya kunder. Du tar fram offerter, och följer upp befintliga avtal. Du har en egen kundportfölj där du är ansvarig för budget och säljresultat.
Som Account Executive svarar du på inkommande förfrågningar från kunder via telefon, webb och mail. Din uppgift är att ge kunden bästa möjliga bemötande och ta fram konkurrenskraftiga offerter. Du ska också ta ansvar för att bevaka och prioritera förfrågningar som kommer in.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. För att veta mer om Semantix och våra förmåner, läs mer på vår karriärsida.
Du som söker
För att passa för tjänsten bör du ha:
En relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av att arbeta med försäljning med många kundkontakter
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av offertarbete och hantering av komplexa förfrågningar.
Det är meriterande om du har erfarenhet från översättningsbranschen.

För att lyckas, och trivas i tjänsten, behöver du vara en person som brinner för att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Ditt sätt att samarbeta med andra kännetecknas av att du delar med dig av din kunskap och bidrar till ett effektivt och positivt arbete i gruppen. Du bör vara en person som motiveras av att nå uppsatta mål och ha en känsla för affärer.
Då det är många förfrågningar som ska hanteras och prioriteras är det av yttersta vikt att du kan behålla lugnet och fokusera på rätt saker. Du är också noggrann, duktig på att planera och strukturera ditt arbete på ett självständigt och ansvarsfullt sätt.
Din ansökan
Verkar det här jobbet som något för dig? Då vill vi mer än gärna ha din ansökan! Ansök genom att fylla i formuläret senast 8 mars. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor om rollen kan du kontakta Paul Geete på paul.geete@semantix.com eller Ulrika Håkansson på ulrika.hakansson@semantix.com
Facklig representant (Unionen) är Anna Arvemo, anna.arvemo@semantix.com telenr: +46 31 360 98 28

Kontaktpersoner på detta företaget

Ansvarig chef Therese Björk

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Semantix Språkcentrum AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 8 mars 2022

Besöksadress

Linnég. 89E
STOCKHOLM

Postadress

BOX 10059
STOCKHOLM, 10055

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024