Account Executive / engelskspråkig säljare till Hailey HR

Account Executive / engelskspråkig säljare till Hailey HR

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hailey HR.

Om företaget:

Hailey är ett SaaS HR-tech startup som grundades våren 2020 av en grupp ingenjörer och entreprenörer med flera framgångsrika företagsbyggen bakom sig. De sökte själva efter ett HR-system till ett av sina bolag men kunde inte hitta ett system som uppfyllde deras krav, så de bestämde sig helt enkelt för att bygga systemet de sökte efter själva! De har nått stor framgång och är idag ett team på 45+ personer med lång erfarenhet av både HR och tech som vill digitalisera och modernisera HR-branschen.

Just nu är Hailey i en mycket spännande tillväxtfas där de dels expanderar till fler marknader utomlands, och dels förstärker Sverige-teamet för att kunna möta den stora efterfrågan som finns på de olika marknaderna.

Haileys heltäckande HR-plattform täcker hela medarbetarresan; anställning, preboarding, performance, surveys, analytics, offboarding etc. Hailey hjälper sina kunder att effektivisera sina kunders arbetssätt och processer på ett sätt som ligger i tiden. Hailey utmanar och digitaliserar helt enkelt det traditionella HR-arbetet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Account Executive tillhör du Hailey HR:s team på 45+ personer. Du kommer tillhöra ett internationellt säljteam som startades upp i januari 2023 och blir den andra säljaren som dedikerat bearbetar de engelskspråkiga marknaderna i Europa.

Som säljare för att bearbeta marknaden ser vi att du behöver en hög grad av initiativförmåga och att du snabbt kan sätta dig in i vår produkt och våra säljstöd. Du är med och sätter standarden för Hailey HR:s försäljning internationellt och om du lyckas väl i din roll så kommer du att kunna vara en central del av företagets fortsatt starka tillväxt med möjlighet till jobb internationellt.

Det är en stor fördel att vara intresserad av SaaS-produkter i allmänhet och HR-tech i synnerhet. Är man intresserad av produkten håller man sig uppdaterad på de allra senaste produktuppdateringarna och kan således också förmedla värdet av produkten bättre till potentiella kunder.

Arbetsuppgifter:
• B2B försäljning där du ansvarar för hela kedjan, från prospektering till stängning
• Hantera nya kunder, samt boka kundmöten
• Hålla demos och presentera Haileys system
• Arbeta med kunder från olika branscher, med fokus på både stora och små företag

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetslivserfarenhet - eller nyexaminerad från högskoleutbildning
• Erfarenhet av försäljning - eller god förståelse för vad det innebär att arbeta med försäljning
• Modersmål på engelska och goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av rekrytering/bemanning, HR, projektledning, ledning och/eller försäljning. Vi har en bred säljkår där du kan dra nytta av din erfarenhet - så länge du är intresserad av att utvecklas inom B2B-försäljning

Det viktigaste är vem du är som person, och att du har en bakgrund som stödjer det. Vi söker dig som har ett stort driv och som motiveras av utmanande situationer där du på egen hand får driva ditt arbete framåt. Det är viktigt att du har en god förståelse för lite mer komplex försäljning som innebär flera kontaktpunkter, konsultation och lyhördhet mot kunder. Att ha flera bollar i luften blir en del av vardagen, varav vi av erfarenhet vet att stresshantering är viktigt. Ansvarsområdena kommer att utmana din analytiska förmåga och förståelse för HR/tech är meriterande.

Hailey HR vill utmana befintliga leverantörer av HR-system genom att skapa en modern och användarvänlig SaaS-produkt anpassad för framtidens företag, chefer och medarbetare. Det här är en möjlighet för dig som vill vara med på en tillväxtresa från start och som trivs i en miljö präglad av entreprenörskap.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Hornstull, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 11 april 2023
  • Ansök senast: 11 maj 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024