Account Executive till Hailey HR

Account Executive till Hailey HR

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hailey HR.

Om företaget:

Hailey är ett SaaS HR-tech startup som grundades våren 2020 av en grupp ingenjörer och entreprenörer med flera framgångsrika företagsbyggen bakom sig. De sökte själva efter ett HR-system till ett av sina bolag men kunde inte hitta ett system som uppfyllde deras krav, så de bestämde sig helt enkelt för att bygga systemet de sökte efter själva! De har nått stor framgång och är idag ett team på runt 100 personer med lång erfarenhet av både HR och tech som vill digitalisera och modernisera HR-branschen.

Just nu är Hailey i en mycket spännande tillväxtfas där de dels expanderar till fler marknader utomlands, och dels förstärker Sverige-teamet för att kunna möta den stora efterfrågan som finns på de olika marknaderna.

Haileys heltäckande HR-plattform täcker hela medarbetarresan; anställning, preboarding, performance, surveys, analytics, offboarding etc. Hailey hjälper sina kunder att effektivisera sina kunders arbetssätt och processer på ett sätt som ligger i tiden. Hailey utmanar och digitaliserar helt enkelt det traditionella HR-arbetet.

Läs mer om Hailey och deras resa här: https://careers.haileyhr.com/

Arbetsuppgifter:

I rollen tillhör du ett internationellt säljteam som startades upp i januari 2023 och du blir den andra säljaren som dedikerat bearbetar de norskspråkiga marknaderna i Europa. Du tillsammans med övriga teamet arbetar aktivt för att öka bolagets kundbas. Fokus är B2B-försäljning där du ansvarar för hela försäljningskedjan, från prospektering till avslut. Det innefattar att bearbeta nya kunder, boka kundmöten och hålla demos där du presentera Haileys system. Efter godkänd offert lämnas kundansvaret över till Customer Success-teamet som i sin tur hanterar on-boardingen av nya kunder.

Då du arbetar med kunder från olika branscher med fokus på både stora och små bolag, är det viktigt att du är intresserad och motiverad av att arbeta med komplex försäljning som involverar flera kontaktytor, konsultation och lyhördhet gentemot kund.

Du ges i rollen stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din och Haileys utveckling. Tillsammans med din chef ansvarar du för att nå dina uppsatta mål samt budget.

Arbetsuppgifter:
• B2B försäljning där du ansvarar för hela kedjan, från prospektering till stängning
• Hantera nya kunder, samt boka kundmöten
• Hålla demos och presentera Haileys system
• Arbeta med kunder från olika branscher, med fokus på både stora och små företag

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Något års arbetslivserfarenhet - eller nyexaminerad från högskoleutbildning
• Erfarenhet av försäljning - eller god förståelse för vad det innebär att arbeta med försäljning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, meriterande med kunskaper i norska
• Meriterande med erfarenhet av rekrytering/bemanning, HR, projektledning, ledning och/eller försäljning. Vi har en bred säljkår där du kan dra nytta av din erfarenhet - så länge du är intresserad av att utvecklas inom B2B-försäljning

Hailey HR söker dig som drivs av att alltid bli bättre, ständigt vill utmanas, utvecklas och lära sig nya saker. Vi tror även att du är en nyfiken person som motiveras av att nå mål och som älskar att arbeta nära affären och kunder. I rollen kommer du att arbeta med HR-chefer, VD:s och ledningsgrupper som främsta beslutsfattare, varav det kommer viktigt med en skarp och kvalificerad kunddialog. Därav tror vi att det är viktigt att du har lätt för att skapa förtroende genom din sociala förmåga samt din kunskap om Haileys system. Du har även en företagsam sida där du på egen hand driver ditt arbete framåt och får saker gjorda, med stöttning av din närmsta chef. För att kunna arbeta effektivt krävs också en god förmåga att enkelt skapa struktur och ordning i ditt arbete. Slutligen så går du igång på du utmaningen i att arbeta på ett snabbväxande och innovativ scale-up företag!

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Hornstull, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2024
  • Ansök senast: 17 november 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024