Account Executive till SaaS-bolag inom kundservice!

Account Executive till SaaS-bolag inom kundservice!

Arbetsbeskrivning

Hello Ebbot är på en resa att ta kundservice till framtiden med hjälp av Artificiell Intelligens. Idag används deras teknik mest i deras väl omtyckta, intelligenta chatbot Ebbot, men även deras AI-drivna chattverktyg för människor.

De är i ett läge där deras tjänst har fått ordentligt fäste på marknaden. De jobbar idag med företag som NetOnNet, Nelly.com, Rusta, Byggmax & ett flertal kommuner och högskolor.

Om rollen
I rollen som Account Executive på Hello Ebbot kommer du tillsammans med nuvarande team fortsätta bygga upp Ebbots säljavdelning. Här kommer självklart försäljningen i sig vara en stor del av arbetet, du har eget ansvar över hela säljcykeln, från prospektering till långsiktig kundvård. Här finns de bästa verktygen på marknaden för att lyckas så bra som möjligt.

Tiden läggs i huvudsak på att bygga relationer med beslutsfattare, organisera marknadsaktiviteter för att höja awareness av Ebbot, och projektleda pågående säljprocesser.

Hello Ebbot tror att LinkedIn är ett av de bästa verktygen just nu för försäljning, och din närvaro på plattformen tror de är en viktig faktor för att lyckas i arbetet.

Säljcykeln kan vara lång, komplicerad, och omfatta ett flertal stakeholders. Försäljning när den är som roligast helt enkelt.

Då företaget fortfarande är relativt unga finns oändliga möjligheter att utvecklas och på sikt växa inom organisationen.

Vem är du som vi söker?
Vi söker efter en proaktivt arbetande person som till vardags är en lagspelare, nyfiken på att lära sig nya saker, har ett "growth-mindset" samt har vana av att sätta upp mål och strukturera ditt arbete för att nå dem.

Du är bekväm med Linkedin som verktyg i din försäljning och behärskar flera bollar i luften samtidigt.

För att lyckas i rollen bör du även vara en social kameleont som har ett intresse av kommunikation, gillar att bygga relationer och är en god lyssnare för att kunna anpassa din dialog utefter personen du pratar med.

Krav för rollen:
- Du har minst 2 års erfarenhet av B2B försäljning.
- Du talar flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Tekniskt intresse.


Meriterande:
- Du har jobbat med SaaS-försäljning.
- Du har erfarenhet av komplexa försäljingsprocesser.
- Du jobbat med kundservice.


Om företaget
På Hello Ebbot älskar de kundservice och framtiden. Företaget använder den senaste tekniken inom AI för att fortsatt utveckla deras väl omtyckta chatbot Ebbot, men har även förstått att för att leverera en kundupplevelse i världsklass behöver de människan på rätt ställen.

Samarbetet mellan Ebbot och deras fullspäckade chattklient är därför något de lagt sina hjärtan i. Målsättningen är att Ebbot ska ta hand om majoriteten av repetitiva frågor, vilket leder till att tid frigörs för människan att leverera service i världsklass. Dessutom hålls motivationen uppe då lättlösta "själsdödande" frågor byts ut mot mer komplexa problem.

Hello Ebbot har lärt oss mycket av att genomföra projekt i organisationer med komplexa kundcenter, och de vet att genom att ta en aktiv roll i ett automatiseringsprojekt kan de försäkra kvalitet samt inte ta upp allt för mycket resurser hos deras kunder.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Grundlön + provision

Omfattning: Heltid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GOAT Accelerate
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb