OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Vi fokuserar på ett effektivt varuflöde och hög produktivitet för att hjälpa våra kunder att bli mer lönsamma och konkurrenskraftiga.
Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer för stora och små lager. Bolaget grundades 1985 och är marknadsledande inom flera marknadssegment och har stor expertis och erfarenhet. Element Logic är specialiserade på interna logistikprocesser; vi designar, utvecklar och levererar de mest fördelaktiga lagerlösningarna. Vi har den senaste kompetensen inom det unika automatiserade lagrings- och minilastningssystemet AutoStore® samt vårt Warehouse Management System Element, WMS / EWMS. Huvudkontoret ligger i Kløfta, Norge, med dotterbolag i bla Sverige, Danmark, Finland och Tyskland.
https://www.elementlogic.net/
Om du är affärsdriven, bra på att skapa långsiktiga relationer, har erfarenhet av logistik och inspirerad av olika automationslösningar som innehåller både mjukvara och hårdvara, så är det här rätt jobb för dig!
Element Logic fortsätter att växa och är därför i behov av skickliga och engagerade människor att gå med dem på sin resa. Om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra kunders lager till de mest effektiva i Europa är det här platsen att vara på! Företaget verkar i en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering och är extremt väl positionerat för framtiden.
Rollen som Account Manager innebär totalansvar för ett antal kunder. Element Logics eftermarknadstjänster består av extension & ombyggnadsprojekt, reservdelar, service av utrustning samt support av mjukvaran och hårdvara. I rollen ingår utförande av behovsanalyser, översätta dessa till kommersiella erbjudanden och avtalsförhandling. Du ingår i den svenska eftermarknadsorganisationen och har ett nära samarbete med kollegor både inom Service, Försäljning och Projektorganisationen.
Du rapporterar till Head of Aftermarket som utgår ifrån Lund.
Arbetsuppgifter
• Arbeta för att utöka Element Logics produkterbjudande hos kund.
• Du är kontaktperson och stöd för existerande kunder gällande Autostore och Mjukvarulösningar.
• I de fall en installation inte innefattas av leveransavdelningen, koordinera systemleveranser och kundprojekt.
• Genom nära kunddialog och uppföljning finna nya affärsmöjligheter som skapar mervärde både för våra kunder och oss som leverantör.
• Rollen innebär att ofta samarbeta i projektform nära applikationskonsulter och utvecklare.
• Ditt arbete är proaktivt och långsiktigt med stort fokus på kunduppföljning och kundnöjdhet.
Kompetens och bakgrund
• Avslutad gymnasial utbildning
• 5-10 års erfarenhet av intralogistikbranschen
• Du bör ha erfarenhet av Business to Business försäljning och längre säljprocesser, kvalificerade förhandlingar, tekniskt djupare diskussioner och finansieringsarbete, - med mycket goda säljresultat.
• Goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
• Meriterande är erfarenhet från projekt inom automatiserade lagerlösningar.
Du som person
• Gillar att jobba i en entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden.
• Intresse av och talang för att skapa långsiktiga relationer.
• Gillar att utmana och tänka i nya perspektiv både ur kund och leverantörsperspektiv.
• Driven, nyfiken och gillar att ta ansvar samt är en lagspelare.
• Rak, tydlig i din kommunikation.
• Gillar att vara både strategisk och operativ och har en förmåga att inte bara se utan ta egna och nya initiativ.
Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kontoret ligger i Lund men placering av rollen kan vara i södra och mellersta Sverige. Kunderna finns i dagsläget i Sverige och resande är en naturlig del av tjänsten. Ett krav för tjänsten är därför att du har B- körkort.
Ansökan
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, klicka in på www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Beskriv dina tidigare uppnådda säljmål i din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Lundin Medved via mail, kristina.lundinmedved@pspartner.se
Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.