OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med försäljning och ha roligt på vägen? Nu söker vi på HelpHero ytterligare en Account Manager till vårt team i centrala Stockholm!
På HelpHero erbjuder vi hem- och husägare offerter från experter för att lösa akuta renoveringsbehov eller förverkliga drömprojekt. I samband med detta underlättar vi vardagen för våra kunder, dvs Sveriges hantverkare, markentreprenörer, takläggare, flyttfirmor och installatörer inom solceller, värme och fönster, genom att förse dem med nya jobbmöjligheter. Som Account Manager är du en nyckelspelare i ditt arbete att skapa långsiktiga relationer till våra medlemmar.
Vi är entreprenörsledda, har kontor centralt i Stockholm och är idag ett 20-tal medarbetare. Våra ledord är Tillsammans, Ansvar och Kul - vi tycker det är viktigt att samarbeta, ta eget ansvar och självklart ha roligt på jobbet! Vi är även en del av Byggfakta Group-koncernen - den ledande aktören inom informationsförmedling i byggbranschen.
Vill du bli en del av en scale-up med ambition att bli Sveriges största digitala förmedlare av hantverksrelaterade tjänster? Sök redan idag då intervjuer sker löpande!
Om dig Det absolut viktigaste för oss är att du är positiv och driven utöver att alltid vilja utvecklas, oavsett ålder eller år i branschen! Att bygga relationer med både småföretagare och beslutsfattare i medelstora organisationer är något du tycker känns roligt och du har lätt för att sätta dig in i kundens situation, vardag och förutsättningar. Du har en god kommunikativ förmåga och agerar på ett förtroendeingivande sätt, vilket märks redan vid första kontakt med kund. I den här rollen värdesätts att du är ansvarstagande och självgående med ett stort kundfokus.
Du behöver ha: - Tidigare erfarenhet av försäljning. - Vana vid att arbeta mål- och resultatinriktat. - Ett stort intresse för att skapa relationer och är lika passionerad för försäljning som för kundservice. - Ett starkt pannben och vilja att utmana dig själv och tidigare resultat. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning, särskilt hantering av större kundkonton. - Tidigare haft kundansvar för hela processen, både kring försäljning och kundnöjdhet. - Erfarenhet inom byggbranschen, ekonomi eller marknadsföring. - Utbildning inom försäljning, ekonomi eller marknadsföring. - Vana vid att arbeta i CRM-system. - Ett tekniskt intresse samt en god förståelse för komplexa processer och lösningar.
Rollen Som Account Manager får du komma in i ett viktigt skede i företagets expansion där det finns stora utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt, med goda förutsättningar att påverka både lön och karriärsutveckling. Du kommer att ansvara för införsäljning och onboarding av nya kunder och samtidigt påbörja ett långsiktigt samarbete med våra anslutna medlemsföretag. Du kommer ständigt hålla dig uppdaterad om kundens behov för att öka kundnöjdheten och försäljningen. I dialog med kund är du alltid påläst och kan presentera HelpHeros produkter och tjänster samt förmedla styrkor kopplat till den specifika kundens behov.
Arbetsuppgifter: - Hitta och bearbeta nya kunder. - Onboarda nya kunder. - Visa kunder hur de kan nyttja HelpHeros produkter och tjänster på bästa sätt. - Förvalta och utveckla befintliga kundrelationer och bygga din egen kundstock. - Upptäcka nya försäljningsmöjligheter utifrån kundens behov. - Samarbeta med vårt produkt- och marknadsteam för att säkerställa en så bra kundresa och upplevelse som möjligt av vår tjänst.
Lön: Fast + försäljningsbaserad provision
Tillträde: Snarast / enligt överenskommelse
Vi ser fram emot din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
- Höga emotionella krav