OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla – våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder.
Profil:
Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.
Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.
Du har:
– Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).
– Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.
– Tidigare erfarenheter av kundrelationer samt 1-2 års erfarenhet i liknande roll.
– Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.
Dina arbetsuppgifter:
Som Account Manager arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.
Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.
Som Account Manager är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.
Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.
Om DreamLogistics:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Habo och Ängelholm samt kontor i Göteborg.
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Låter detta som en tjänst för dig?
Skicka in ditt CV och personliga brev till jobbansokan@dreamlogistics.se och ange referens ACC21.