Account Manager

Account Manager

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Byggfakta Group är en lönsam och expansiv koncern med verksamhet i hela Norden samt i Portugal, Spanien, Italien, England, Schweiz, Österrike, Tjeckien, Slovakien, Canada, USA och Australien. Vi omsätter över 1,7 miljarder SEK, har närmare 1 800 anställda och vill bli ännu fler! Vi har nyligen börsnoterats till en värdering på 16,4 miljarder och vi är inne i en mycket spännande resa framåt!

I koncernen ingår Byggfakta Sverige med ca 150 anställda. Vi förädlar och säljer händelsebaserade informationstjänster inom bygg- och fastighet från våra kontor i Hudiksvall och Ljusdal.

Läs mer om oss på www.byggfakta.se

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu fler säljare inom Account Management!
I en roll som Account Manager på Byggfakta jobbar du främst med befintliga kunder, med ett tydligt uppdrag att vårda och utveckla dessa på ett affärsmässigt och lönsamt sätt.
Du kommer att jobba med hela säljprocessen och ett brett spektrum av kunder, vilket innebär varierande och omväxlande arbetsdagar. Detta gör att du behöver vara dynamisk och kunna sätta dig in i och förstå olika kunders situation, utmaning och behov.
Telefonen är ditt främsta verktyg men även kundbesök, fysiska som digitala kommer att vara en del av din vardag som Account Manager.

Hos Byggfakta får du möjligheten att representera ett starkt varumärke i ett väletablerat och tryggt företag med en sann entreprenörsanda. Vi är en organisation bestående av engagerade och kompetenta kollegor, där du blir en ytterst viktig del av teamet. Att jobba inom säljorganisationen hos oss innebär att du har en mycket attraktiv roll om du vill arbeta med att utveckla företagets affärer samtidigt som du också bidrar till att göra det enklare att bygga ett bättre samhälle. Självklart får du en marknadsmässig grundlön och attraktiv andel prestationsbaserad provision!


Din profil
Du är en affärsmässig person med tidigare säljerfarenhet som vet att du genom målmedvetenhet och driv tillsammans med din vinnarskalle skapar de bästa förutsättningarna för att bli framgångsrik i din roll. Du har ett högt kundfokus, är förändringsbenägen, energisk och självgående samt ser det som en självklarhet att arbeta strukturerat och långsiktigt.

För att ha rätt förutsättningar att lyckas i rollen så behöver du ha minst ett par års erfarenhet av uppsökande B2B försäljning, med dokumenterat goda resultat. En förmåga att formulera dig professionellt på svenska i både tal och skrift behövs. Uthållighet och driv är två andra nyckelord. Bransch- och produktkunskap finns i mängder hos oss, så har du bara rätt vilja och erfarenhet av försäljning så ger vi dig resten.

Ansökan
Byggfakta samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB.
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig rekryteringskonsult Olof Westling
på 073-3512734 eller olof.westling@clwork.se
Känner du någon som matchar kravprofilen? Tipsa gärna om denna möjlighet!
Sök tjänsten via www.clockworkpersonal.se senast 28 november.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Hälsingland AB 
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Liknande jobb


25 december 2024

23 december 2024

23 december 2024