OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Account Manager
Har du erfarenhet av kunder och försäljning samt motiveras av att hela tiden ligga steget före konkurrenterna? Vi söker dig som är positiv, relationsskapande och vill vidareutveckla din karriär tillsammans med oss och våra kunder! Vi är ett internationellt företag som erbjuder marknadens mest moderna mjukvarulösningar inom HR och lön. Som Account Manager (AM) hos oss är du ansvarig för att underhålla och utveckla befintliga kunder och samtidigt identifiera och rekommendera nya affärsmöjligheter på marknaden. Vi samarbetar med en mängd stora företag både som egna leverantörer och som partners.
Om tjänsten
I rollen som Account Manager ansvarar du för kundavtal både gällande leveranskvalitet och kundnöjdhet. För att bygga och stärka kundrelationerna samarbetar du med kunderna på regelbunden basis utifrån vår samverkansmodell. Du säkerställer att vi uppfyller kundernas förväntningar och att vi tillsammans med kunderna utvecklar verksamheten. Du ansvarar för Aditros/SD Worx profit/loss för dina kunder samt uppföljning. I tjänsten ingår också att ständigt arbeta med att hitta nya sätt att generera intäkter och skapa tillväxt.
I arbetsuppgifterna ingår även:
• Uppföljning av SLA.er samt finansiella uppgifter för tilldelade kunder
• Planera och följa upp korrigerande aktiviteter om leverans-/ finansiella nivåer inte är uppfyllda
• Identifiera och kontinuerligt skapa tilläggsförsäljning
• Proaktivt hantera vår lösnings roadmap tillsammans med kunderna.
• Ge input till dina kollegor som arbetar med utveckling samt våra produktchefer för att utveckla kundsamarbetet
• Budget och forecasting
• Bruttoresultat och omsättning
Rätt för varandra?
Du har god erfarenhet av kundvård och försäljning. Du har tidigare arbetat med budgetering och affärsplanering och förstår vikten av ett strukturerat arbetssätt. Som person är du energisk, lösningsorienterad och duktig på att uppfatta kundernas behov. Du trivs med att arbeta mot mål och lägger ner det arbete som krävs för att leveransen ska hålla bästa tänkbara nivå. På ett professionellt och lyhört sätt samarbetar du med såväl kunder som ditt team och övriga kollegor för att driva företaget framåt.
Kvalifikationskrav
• Ca 3 - 4 års relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av lösningsförsäljning, gärna inom HR och lön
• Meriterande är erfarenhet av Account Management inom IT och/eller outsourcingtjänster
• Som lägst gymnasial utbildning, meriterande är relevant högskoleutbildning
• Mycket god systemvana
• Formulerar dig obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Körkort
Vi erbjuder
Härliga kollegor, stora utvecklingsmöjligheter, valbara dagar förutom semestern, frukost på kontoret, hälsoutmaningar, friskvårdsbidrag, lunchbidrag och mycket mer!
Sista ansökningsdag är den 10 februari. Ansökningarna handläggs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Placeringsort: Sundbyberg med möjlighet till delvis arbete på distans
Aditro är en av de ledande leverantörerna av HR- och lönesystem samt löneoutsourcing i Norden. Genom att kombinera nästan 60 års erfarenhet med dagens mest avancerade mobilteknologi, förändrar Aditro hur HR och lön fungerar.
Aditro är en del av SD Worx med mer än 76 000 organisationer som litar på deras +75 år av erfarenhet. SD Worx erbjuder HR- och lönelösningar för 150 länder, beräknar löner för ungefär 5 miljoner anställda och rankas bland världens 5 största. De mer än 5 300 anställda på SD Worx finns i 16 länder; Belgien, Österrike, Estland, Finland, Tyskland, Irland, Luxembourg, Mauritius, Nederländerna, Norge, Polen, Spanien, Sverige, Schweiz, och England.
Mer information på www.sdworx.com