OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Sverige AB är ett fristående dotterbolag inom Swegon-koncernen. Bolaget har ca 160 anställda på 17 orter runt om i Sverige och omsätter ca 1300 MSEK/år. För att ytterligare förstärka vårt erbjudande startar vi nu upp ett nytt affärsområde och söker därmed nya kollegor som kan vara med på resan som precis startat. Brinner du för att göra bra affärer samtidigt som du förbättrar vardagen för människor? Skulle du vilja underlätta våra kunders arbete genom att tillhandahålla smarta lösningar? Då är du rätt person för rollen.
Om tjänsten
Inomhusklimat, digitalisering och hållbarhet är områden vi på Swegon arbetar aktivt med och utvecklar varje dag. Som ett led av det söker vi nu flera nya kollegor som skall verka som Account Managers inom vårt nystartade affärsområde, digitala tjänster.
I rollen som Account Manager kommer du att arbeta med försäljning och marknadsföring av Swegons nya digitala tjänster mot partners och fastighetsägare. Du kommer att arbeta med hela säljcykeln, från prospektering och uppbyggnad av din kundstock till orderläggning och implementation av färdig lösning. Du kommer lägga fokus på att förstå kundens organisation och dess behov, och därmed kunna erbjuda bästa tänkbara idéer och lösningar.
Tjänsten kan utgå ifrån Stockholm, Göteborg eller Malmö. I arbetet kan resor inom Sverige förekomma.
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen som Account Manager har du lätt för att skapa nya och meningsfulla kundrelationer vilka du förvaltar på ett framgångsrikt sätt. Då du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, kräver det samarbete vilket är varför du gör anpassningar och hittar win-win lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är bekväm med att presentera inför större grupper, är strukturerad, tar ansvar och arbetar aktivt med att förbättra värdeleveransen.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom facility management, Saas- eller tjänste-försäljning mot fastighetsbranschen. Kunskaper inom fastighetsekonomi är även det en fördel.
Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, både i tal och i skrift. B-körkort erfordras.
Vi erbjuder
En spännande och utmanande tjänst i ett välmående företag där du kommer att vara en stor del i utvecklingen av ett nytt affärsområde samt ha stor möjlighet att påverka din dagliga verksamhet och dina arbetsuppgifter. Swegon värnar om sina medarbetare och är måna om att alla trivs inom organisationen. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar.
Vi skapar världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?
Kontaktinformation
Välkommen att skicka in din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16e februari. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Andersson, Enhetschef digitala tjänster Swegon Sverige AB, magnus.andersson@swegon.se.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Swegon ingår i börsnoterade Latourkoncernen och är marknadsledande inom energieffektiva ventilations- och inneklimatsystem. Swegon har 17 produktionsenheter i Sverige, Finland, Italien, Indien, Nordamerika, Tyskland, Belgien och Storbritannien. Företaget har 2800 anställda och omsätter cirka 6 miljarder kronor.
Vi undanbeder oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.