OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Account Manager
till distrikt Mälardalen
REMONDIS är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern. Tillsammans jobbar vi mot en hållbar framtid.
Är du redo för nya utmaningar och vill jobba med komplex försäljning inom Hållbarhet i en meriterande framtidsbransch?
På våra anläggningar i distrikt Mälardalen hanterar vi järn och metall som efter sortering och förädling går vidare till industrin för återvinning.
Som Account Manager kommer du att ha ett tydligt kundansvar. Du träffar beslutsfattare inom industrin, diskuterar olika utvecklingsprojekt och bygger upp långsiktiga relationer. Du driver utvecklingsprojekt inom Service Management och återvinning som bidrar till våra kunders hållbarhetsutveckling. Du kommer att samarbeta med REMONDIS samtliga affärsområden för att långsiktigt erbjuda våra kunder värdeskapande helhetslösningar.
Du kommer bl.a. att ansvara för:
Analysera kundernas nuläge och definiera förbättringsprojekt
Budget och resultatansvar för dina kunder
Bygga upp relationer med nya industrikunder
Vara delaktig i utvecklingen av REMONDIS konceptutveckling
Skriva värdeskapande offerter och avtal
Resurs vid internationella upphandlingar
Du har ett helhetsansvar för dina kunder och arbetar strukturerat och proaktivt i vårt CRM-system. Arbetet sker i samarbete med produktionen och som stöd i ditt arbete har du ett nätverk av sakkunniga och specialister. Upptagningsområde är Västmanland, Södermanland och Örebro län. Placeringsort är Kolbäck eller Enköping och dagsresor är ett naturligt inslag i tjänsten. Du rapporterar till Distriktschef Mälardalen och är en del av ett regionalt säljteam.
Kvalifikationer
Erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning (inom återvinning/industri är meriterande)
Van användare av CRM / affärssystem
God kommunikation i svenska och engelska, i tal och skrift
B-körkort
Vi söker dig som värdesätter kundkontakt och förmågan att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är ansvarstagande och drivs av resultat/måluppfyllnad. Tjänsten möjliggör att planera ditt arbete fritt och du kommer regelbundet att presentera utfall mot uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt för oss att du delar våra värderingar: Öppenhet, Delaktighet och Hållbarhet och tillämpar dessa i ditt dagliga arbete.
Kontakt och ansökan
Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Säljpoolens rekryteringskonsult Ulf Hammar, 070-606 31 00, eller Jenny Fröjd, 013-991 53 80.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans med kommuner och företag för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor, och med våra 30 anläggningar finns vi över hela landet. Läs gärna mer på remondis.se så får du en bra bild av vilka vi är.