Account Manager

Account Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas i och utveckla ett världsledande bolag inom industriell automation och anslutningsteknik? Har du erfarenhet av lösningsorienterad försäljning inom automation? Då kan du vara den vi söker för rollen som Account Manager till Phoenix Contact!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager hos Phoenix Contact ansvarar du för och utvecklar försäljningen för ditt distrikt inom affärsområdena Industrial Components and Electronics (ICE) och Industry Management and Automation (IMA), där fokus kommer ligga på IMA. Vi söker idag en Account Manager för distriktet Södra Stockholm (innefattar södra Stockholm, Östergötland och Gotland).

Du kommer i rollen bearbeta befintliga kunder, prospektera nya affärsmöjligheter, boka samt genomföra kundmöten (fysiskt och digitalt) samt kvalitativt följa upp och skapa kontakt med nyckelpersoner hos de kunder som finns på din marknad. I tjänsten ingår att upprätta en försäljningsbudget samt ansvara för att budgeterad försäljningsvolym uppnås. Du kommer även upprätta och underhålla kontoplaner för dina strategiskt viktiga kunder samt säkerställa att du har en pipeline som motsvarar din tillväxtplan. I kundprojekt kommer du att vara en sammanhållande kraft mot kund tillsammans med bl.a. applikationsingenjörer och produktchefer.

Du rapporterar till försäljningschefen och har en flexibilitet i att kunna jobba hemifrån, med en förväntan att du ska kunna/vilja vara på plats på huvudkontoret i Huddinge för att skapa kontakt med dina kollegor samt ta interna möten.

Här kommer du till en värderingsstyrd organisation som satsar för framtiden. Ett stort fokus på personal genomsyrar verksamheten på detta globala bolag som lyckats hålla kvar den familjära känslan där trygghet, närhet och högt i tak genomsyrar de olika säljkontoren. I rollen som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du arbeta med frihet under ansvar och får möjligheten att bidra till säljorganisationens utveckling.

Din profil
Vi ser att du som sökande har minst två års arbetslivserfarenhet från automationsbranschen med en god kunskap om marknaden och produkterna. Phoenix Contacts system bygger på omfattande och innovativa produktprogram för industriell automation, kommunikation, interface och anslutningsteknik. För att kunna erbjuda kunderna en optimal lösning med deras system är det mycket viktigt att förstå kundens nuvarande lösning och kunna ta fram och presentera bästa möjliga alternativ till detta. Utbildning av Phoenix Contacts komponenter sker internt men goda kunskaper om automationskomponenter och hur de samverkar i ett helhetsperspektiv ser vi som ett krav. Du har erfarenhet av komplexa helhetslösningar mot kunder och värderar affärsmannaskap och långsiktiga kundrelationer. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har erfarenhet av att arbeta i CRM-system och övriga program såsom Office365 och BI-system. Du behöver även inneha B-körkort.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker präglas av ett starkt driv och som med engagemang alltid strävar efter att uppnå goda resultat och utvecklas. Du har en stark kommunikativ förmåga som med ett strukturerat och servicevänligt tillvägagångssätt kan samarbeta med såväl kunder som kollegor. Med en prestigelös inställning delar du gärna med dig av dina kunskaper och trivs i ett team där man hjälper varandra och strävar mot gemensamma mål.



Vi erbjuder dig
Läs gärna mer om vad vi värderar och står för, på vår karriärsida: https://phoenixcontact.teamtailor.com/

Känner du igen dig i våra värderingar och att dessa är något som du kommer att kunna bidra till, då är det kanske just dig vi söker!

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar Phoenix Contact med rekrytering- och bemanningsföretaget Maxkompetens. Ansvarig rekryteringskonsult är Isabel Paymandar som du når på isabel.paymandar@maxkompetens.se.

Ansökan tas emot via annonsen på vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 17 000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privat ägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till ca 60 medarbetare nationellt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024