Account Manager

Account Manager

Arbetsbeskrivning

Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

Vi gör nu tillsammans med Bring en ny storsatsning på automatiserad tredjepartslogistik, paketerat i ett nytt affärsområde vi kallar Shelfless. Under denna flagg har vi nyligen öppnat upp nytt toppmodernt fulfillment-center för E-handelskunder i Rosersberg, norr om Stockholm. Utöver det faktum att anläggningen om 15.000 kvm är sprillans ny så fyller vi den med ny teknologi och en produktion vars hjärta kretsar runt automation och innovativa processer.

Om tjänsten

Som Account Manager arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.

Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.

Som Account Manager är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med oss. Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.



Om dig

Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.

Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.

Du har:

- Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).

- Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.

- Tidigare erfarenheter av kundrelationer samt 1-2 års erfarenhet i liknande roll.

- Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.



Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia Rudh, på mail julia@dreamlogistics.se. Sista ansökningsdag är 3 juli.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DreamLogistics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

25 november 2024