OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att vara Account Manager hos Trecom handlar om att förstå vardagen hos människorna som arbetar hos våra företagskunder. Alla är vi olika och har olika behov. Vi lyssnar, lär känna våra kunder och identifierar behovet för att neutralt rådgiva vid upphandling av telefonilösning, oavsett om det gäller förlängning av befintlig lösning eller när våra kunder byter operatör.
Om tjänsten
Som företagssäljare hos oss kommer du att bearbeta nya företagskunder för att sälja/förlänga abonnemang, växlar och tjänster från Tele2, Tre, Telenor, Telia och Telavox till nya och befintliga kunder.
I din roll som Account Manager kommer din dag bestå av följande
Prospektering / Mötesbokning:
Uppsöka nya kundkontakter och boka kundmöten
Genomföra säljmöten:
Under säljmötet sker införsäljningen av oss som leverantör, bygga en relation och göra en behovsanalys för att sälja in våra tjänster och produkter.
Wowservice
Du ansvarar för hela säljprocessen vilket innebär att du utvecklar och underhåller affärsrelationer, tar fram behovsanalyser för kund och agerar både som säljare och rådgivare för våra företagskunder, du förblir kundens kontaktperson. Självklart är du uppbackad av kollegor och vår prisbelönade supportavdelning och får all den utbildning samt vägledning du behöver för att lyckas hos oss.
Tack vare vårt samarbete med alla stora telekomoperatörer kan vi erbjuda tjänster som passar alla kunder oavsett storlek, bransch eller behov. Detta ställer naturligtvis höga krav på din förmåga att lära dig och hålla dig uppdaterad kring operatörernas olika tjänster.
Vi söker dig som
Gärna har en bakgrund i telekombranschen med några års dokumenterad säljerfarenhet eller erfarenhet av företagsförsäljning.
Du är en driven individ med sinne för affärer och besitter en stark entreprenörsanda. Du har förmågan att förklara och förstå kundernas telefonilösning på ett enkelt sätt och drivs av långsiktiga relationer och kundnöjdhet.