OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Hos oss är alla lika olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent förnybar och återvunnen energi senast år 2025. Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och bryta ny mark. Istället för att leva på naturen, måste vi börja leva med den. Nu gör vi stora investeringar för att vara med och skapa ett land som drivs av naturens kraft istället för på dess bekostnad.
Om rollen
Som Kundansvarig Säljare kommer du att vara vår kontakt mot såväl befintliga som nya kunder i Norrköping och Söderköping. Du kommer tillsammans med affärsingenjörer ansvara för att ta fram lösningar inom fjärrvärme/fjärrkyla samt kompletterande energitjänster till våra kunder. Du ansvarar för att presentera och sälja in konkurrenskraftiga helhetslösningar som motsvarar och överträffar våra kunders förväntningar.
Rollen som säljare är bred och bygger på tätt samarbete med kunder, kollegor, konsulter och entreprenörer. Rollen kräver en stor social förmåga, där du gillar att samarbeta med andra människor för att tillsammans utveckla och leverera våra produkter och tjänster.
Du kommer ingå i ett sammansvetsat team som värdesätter samarbete och där vi hjälper varandra för att nå våra mål. Det är en flexibel roll med varierande arbetsuppgifter där du får möjlighet att arbeta med kompetenta och engagerade kollegor. Rollen innebär stor frihet under ansvar där du får möjlighet att påverka och utvecklas.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Norrköping.
Vi söker
För att ha rätt förutsättningar och ha kul på jobbet så tror vi att du trivs med att vara ute och träffa kunder och bygga relationer. Du har en bra förmåga att öppna dörrar, bygga nätverk samt möta kunder och partners på flera nivåer. Vi ser att du har en god vana av att ta ansvar för att nå dina- och teamets säljresultat, agera kundvårdande samt skapa långsiktiga relationer. Uppmärksamt hjälper du kunder genom hela köpprocessen, skapar förtroende med fokus på kundens behov där du arbetar strukturerat och dokumenterar genomförda kontakter i CRM.
Det är grundläggande att du har förståelse för kundernas hållbarhetsagenda och ha en förmåga att hantera dessa frågor. Vi ser att du har teknisk erfarenhet inom energiteknik och innehar civil- eller högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Vi värdesätter hög socialkompetens och god kommunikativ förmåga då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt. Att bygga och arbeta i nätverk är en självklarhet för dig samtidigt som affärsmässighet är en förutsättning. Mod att agera är viktigt och rollen innebär stor frihet under ansvar.
För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar så att du känner dig som en naturlig del av vår verksamhet:
”Vi sätter alltid kunden först, Vi blir bättre tillsammans, Vi håller det vi lovar, Vi utforskar nya vägar, Vi agerar medvetet”
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!
Sista ansökningsdatum är 8e Januari!
För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Erik Jörstad, +46 761 360748
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499779