OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.
Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritannien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai. Vi växer och därför etablerar vi nu ett lokalkontor i Sundsvall som ska ansvara för våra kunder i Norrland.
Om jobbet
Som Account manager blir du ansvarig för distrikt Norrland tillsammans med en Junior account manager. Här kommer du att jobba med att utveckla både befintliga kunder samt uppsöka nya potentiella kunder och lägga stort fokus på nykundsbearbetning. Hos oss får du möjligheten att fokusera på det som är allra viktigast: att skapa långsiktiga kundrelationer och att vara kundens naturliga förstahandsval. Kontakten med våra befintliga kunder och våra prospekts sker genom telefon, besök, mail och Teamsmöten. Vi jobbar mot alla typer av maskinbyggare och säljer allt från givare till styrsystem. Ditt ansvarsområde blir att sälja industri PC, maskinstyrningar och frekvensomriktare. Ditt distrikt är geografiskt relativt stort och du gör ca 200 kundbesök och 30 övernattningar per år. Du ansvarar för hela säljprocessen: besöksbokning, företags- och produktpresentationer, offerthantering och du gör affären. Det är ett högt tempo med mycket kundkontakter som kräver ett stort driv och engagemang. Kunderna finns idag främst längs Norrlandskusten och vi ser stor potential i att bygga relationer med fler kunder. Du lägger själv upp ditt arbete i samråd med kollegor i både Sundsvall och på huvudkontoret. Du utgår från ett kontor i Sundsvall och en rimlig fördelning kan vara att du jobbar administrativt och uppsökande från kontoret varannan vecka och befinner dig på vägarna och hos våra kunder resterande tid. Kontoret i Sundsvall är en nyetablering och du kommer att ha en nyckelroll i att utveckla teamet och vara ett viktigt stöd för din mer juniora kollega.
Din profil
För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett stort driv och engagemang i dina kunder. Du är modig, nyfiken på teknik och gillar att ställas inför utmaningar och lösa problem och behov. Vi tror att du har flera års erfarenhet av fältsälj och trivs med att arbeta uppsökande. Du har en teknisk bakgrund och har lätt för att snabbt sätta dig in i och förstå produkter, lösningar och utmaningar av teknisk karaktär. Du är fokuserad på affären och mån om att hjälpa dina kunder på ett snabbt och effektivt sätt. Du vågar utmana dina kunder och ger ett tryggt och förtroendeingivande intryck. Du är en god lyssnare såväl som kommunikatör och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Telefonen är ett naturligt verktyg för dig och du har en god strategi för hur du tar hand om dig själv och mår bra under dina tjänsteresor. Din karaktär och dina erfarenheter gör att du har god förståelse för ditt eget ansvar i att dra in och utveckla affärer. För att teamet i Sundsvall ska utvecklas och bli framgångsrikt behöver du vara pedagogisk, drivande och trivas med att stötta och lyfta dina kollegor. B-körkort är ett krav för att vara aktuell för den här tjänsten.
Anställningsomfattning
Tills vidare, sex månaders provanställning tillämpas.
Anställningsform
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid med omfattande tjänsteresor, förmånsbil ingår, lön enligt överenskommelse
Vi samarbetar med OnePartnerGroup i den här rekryteringen, alla frågor rörande rekryteringsprocessen besvaras av Sandra Högberg, konsultchef Sundsvall på telefonnummer 073-765 40 24. Ansök senast 2023-03-19 på OnePartnerGroups hemsida, urval sker löpande så ansök redan i dag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher.
Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag du också!