Account Manager

Account Manager

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs bra med självständigt arbete? Nu söker vi en självständig  Account Manager till OKI, ett internationellt bolag som är framstående i sin bransch och som tror på frihet under ansvar. Varmt välkommen att ansöka! 

Hos oss på OKI vill vi att du ska vara engagerad och en aktiv del av vår framtid. Därför jobbar vi hårt för att skapa en inspirerande kultur där du ska trivas. En kultur där du får utveckla din kompetens, kunskap och kreativitet. Vi tror på handlingskraft, delaktighet och målmedvetenhet. 

För att vara framgångsrik i rollen som  Account manager ser vi att du är lösningsorienterad och initiativtagande med god förmåga att arbeta under press. Du är en kommunikativ person och en duktig lyssnare med utgångspunkten att skapa en god förståelse för såväl människor som produkter. 



I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Jeanette Walters (jeanette.walters@randstad.se) rekryteringskonsult på Randstad. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av OKI. Sista ansökningsdag är 20220320 vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Vi ser gärna din ansökan på Engelska då vår försäljningschef är Engelsktalande.

Ansvarsområden
I rollen som Account Manager är du ansvarig för kundbasen för OKIs Vertical Solutions Partners. Ditt huvudsakliga fokus är att öka försäljningen inom ditt tilldelade område. För att lyckas med detta och uppnå en god geografisk täckning, kommer du behöva bearbeta såväl nya som befintliga kunder. I rollen har du ett nära samarbete med produktägare för att säkerställa leverans av hög kvalité. Denna roll är fältbaserad och utgår från hemmakontor Stockholm.

Kvalifikationer
I rollen som  Account manager ser ser vi gärna att du har: 
Erfarenhet av försäljning gentemot återförsäljare 
Dokumenterad erfarenhet av framgångsrika försäljningsresultat 
God datorvana med kunskap i Office 
Tidigare erfarenhet av att arbeta i CMR och BI program 
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska
Möjlighet att resa i tjänsten


Om företaget
OKI Europe är ett OKI-företag som har varit världsledande inom kundledd innovation i över 130 år. Med mer än 18 000 anställda i 120 länder världen över samlar vi stödet från en global organisation med ett lokalt företags tillvägagångssätt.

OKI Group är grundad på principen att leverera produkter och lösningar som är dedikerade till företagskunder genom ett konsultativt och innovativt förhållningssätt till service, design, tillverkning och implementering. Mycket av framgången med OKI kan tillskrivas OKI-familjen som består av mycket erfarna, innovativa, engagerade och kundfokuserade yrkesmän över hela EMEA-regionen.

OKI-gruppens uppdrag är att bidra till förverkligandet av ett informationssamhälle som gör det möjligt att uppnå intressenternas drömmar och förhoppningar och att säkerställa "sinnesro" för människor runt om i världen genom våra aktiviteter. Parallellt med en sådan global strategi kommer vi att etablera OKI-varumärket som en pålitlig partner för våra kunder i världen för att kontinuerligt fortsätta OKI:s upp

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Teknisk säljare

Teknisk säljare

4 november 2024