OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs bra med självständigt arbete? Nu söker vi en självständig Account Manager till OKI, ett internationellt bolag som är framstående i sin bransch och som tror på frihet under ansvar. Varmt välkommen att ansöka!
Hos oss på OKI vill vi att du ska vara engagerad och en aktiv del av vår framtid. Därför jobbar vi hårt för att skapa en inspirerande kultur där du ska trivas. En kultur där du får utveckla din kompetens, kunskap och kreativitet. Vi tror på handlingskraft, delaktighet och målmedvetenhet.
För att vara framgångsrik i rollen som Account manager ser vi att du är lösningsorienterad och initiativtagande med god förmåga att arbeta under press. Du är en kommunikativ person och en duktig lyssnare med utgångspunkten att skapa en god förståelse för såväl människor som produkter.
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Jeanette Walters (jeanette.walters@randstad.se) rekryteringskonsult på Randstad. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av OKI. Sista ansökningsdag är 20220320 vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Vi ser gärna din ansökan på Engelska då vår försäljningschef är Engelsktalande.
Ansvarsområden
I rollen som Account Manager är du ansvarig för kundbasen för OKIs Vertical Solutions Partners. Ditt huvudsakliga fokus är att öka försäljningen inom ditt tilldelade område. För att lyckas med detta och uppnå en god geografisk täckning, kommer du behöva bearbeta såväl nya som befintliga kunder. I rollen har du ett nära samarbete med produktägare för att säkerställa leverans av hög kvalité. Denna roll är fältbaserad och utgår från hemmakontor Stockholm.
Kvalifikationer
I rollen som Account manager ser ser vi gärna att du har:
Erfarenhet av försäljning gentemot återförsäljare
Dokumenterad erfarenhet av framgångsrika försäljningsresultat
God datorvana med kunskap i Office
Tidigare erfarenhet av att arbeta i CMR och BI program
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska
Möjlighet att resa i tjänsten
Om företaget
OKI Europe är ett OKI-företag som har varit världsledande inom kundledd innovation i över 130 år. Med mer än 18 000 anställda i 120 länder världen över samlar vi stödet från en global organisation med ett lokalt företags tillvägagångssätt.
OKI Group är grundad på principen att leverera produkter och lösningar som är dedikerade till företagskunder genom ett konsultativt och innovativt förhållningssätt till service, design, tillverkning och implementering. Mycket av framgången med OKI kan tillskrivas OKI-familjen som består av mycket erfarna, innovativa, engagerade och kundfokuserade yrkesmän över hela EMEA-regionen.
OKI-gruppens uppdrag är att bidra till förverkligandet av ett informationssamhälle som gör det möjligt att uppnå intressenternas drömmar och förhoppningar och att säkerställa "sinnesro" för människor runt om i världen genom våra aktiviteter. Parallellt med en sådan global strategi kommer vi att etablera OKI-varumärket som en pålitlig partner för våra kunder i världen för att kontinuerligt fortsätta OKI:s upp
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044