Account manager

Account manager

Arbetsbeskrivning

Account Manager för mittersta och norra delen av Sverige
Absolent utvecklar, tillverkar och säljer marknadsledande produkter som används för att eliminera luftföroreningar såsom oljedimma, oljerök och damm som skapas i industriella processer. Vi är stolta över vår historia och våra produkter som gör skillnad för människa, maskin och miljön varje dag. Vårt huvudkontor ligger i Lidköping, Sverige och vi har även kontor i Tyskland, Frankrike, Italien, Kina och USA. Absolent AB ingår i Absolent-koncernen med ca. 160 anställda. Absolent Group är noterat på Nasdaq Stockholm, First North.


Är du vår nya Account Manager?
Som Account Manager för mittersta/norra distriktet är du länken mellan Absolent och våra potentiella och befintliga kunder. Vår försäljningsmodell bygger på professionell konsultativ försäljning som till stor del sker ute i kundens verksamhet. Detta innebär en varierande och praktisk vardag som ställer krav på att du är anpassningsbar och har god kommunikationsförmåga. Du har ett naturligt driv i att söka upp kunder och vara ute hos dem i deras verksamhet för att förstå hur våra produkter skapar värde.
Uppdraget är omväxlande och det är viktigt att du trivs lika bra på verkstadsgolvet där du kan hittas klättrande på en maskin för att genomföra en partikelmätning som i kundens konferensrum där den tekniska lösningen senare presenteras.


Tjänsten innebär stor frihet och uppdraget innebär bland annat att:
• Du äger och driver försäljningen i ditt distrikt
• Hitta och etablera nya kunder inom distriktet
• Hjälpa, utveckla och finnas för de redan befintliga kunderna inom distriktet
• Planera och utföra teknisk design för komplexa filter-lösningar
• Planera och genomföra försäljningsaktiviteter på tilldelade konton eller områden
• Ständigt söka och utveckla nya affärsmöjligheter, segment och användningsområden för Absolent produkter
Som Account Manager ansvarar du för att skapa goda och långsiktiga kundrelationer, du ska ringa och boka dina egna möten, skapa och sluta avtal. Vidare ansvarar du för planering och genomförande av mindre mässor, aktiviteter med kunder, projektsamordning och offertsammanställning.
Du ansvarar också för att rapportera alla försäljningsaktiviteter i vårt CRM-system.
Ditt distrikt börjar med Stockholms län, sträcker sig sedan snett västerut mot norska gränsen i riktning mot Sälen och därefter norrut till Kiruna. Merparten av kunderna är placerade i Dalarna och Stockholmsregionen varpå du erbjuds hemmakontor för att effektivisera din vardag och skapa balans i livet.
Tjänsten kräver att du kan resa när behovet uppstår, troligen minst 3 dagar i veckan.


Vad erbjuder vi?
Vi ger dig förutsättningar att framgångsrikt driva försäljningen inom ditt distrikt genom kvalitativa utbildningar av våra produkter och tjänster men även externa utbildningar inom värdebaserad försäljning. Utöver det har du givetvis tillgång till förmånsbil, dator, telefon och annan utrustning som krävs för att genomföra uppdraget på bästa sätt. Dessutom har du som anställd hos Absolent sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och årlig bonus.
Du ges stort ansvar i att själv planera din vardag för att nå bästa resultat och välbefinnande. Rollen som Account Manager på Absolent erbjuder en unik sammansättning av praktiskt arbete kombinerat med teoretiskt försäljningsarbete i form av offert, avslut, förhandling etc. Vi arbetar redan idag mot alla de ledande fordonstillverkarna i Sverige och dess underleverantörer. Du kommer tillhöra en organisation med gott kamratskap och högt i tak som ständigt växer och utvecklas. Vi har förtroende för att du kommer generera goda resultat och kan i gengäld erbjuda möjligheter till fortsatt utveckling såväl nationellt som internationellt.


Vi önskar att du:
• Är målinriktad och självgående
• Tidigare erfarenhet av B2B-försäljning
• Kan sätta en plan med relevanta mål och exekvera mot den med mycket goda resultat
• Är van vid att arbeta självständigt men också trivs i att tillhöra en grupp och bidraga för att den ska utvecklas framåt
• Har en stor social förmåga och vilja att träffa och lära känna nya människor
• Har en bevisad förmåga att hitta nya leads och uppnå försäljningsmål, samt att etablera, underhålla och utöka din kundbas
• Är effektiv i vardagen och duktig på att allokera din tid till värdeskapande aktiviteter
• Har grundläggande datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i affärssystem/CRM-system
• Grundläggande kunskaper i Engelska
• Är bosatt i Stockholmsområdet
• Innehar B-körkort
• Relevant eftergymnasial utbildning inom B2B eller passande områden är attraktivt, men inte avgörande då vi lägger stor vikt vid dina personliga kunskaper och sociala förmågor


Varför ska du söka?
Några av våra duktigaste medarbetare började på Absolent utan specifik erfarenhet från filter-branschen. Med rätt inställning, driv och förmågor erbjuder vi allt det andra du behöver för att lyckas i rollen. Framgång på Absolent handlar om viljan att lära sig, förmågan att ta hjälp av kompetenta kollegor och att lyssna på kunden.
Vi värnar om våra medarbetare och arbetar ständigt med att förbättra oss som arbetsgivare. En del i det arbetet är att vi är certifierade enligt Great Place to Work 2022.
Tveka inte att ansöka redan idag genom att skicka in ditt CV till apply@absolent.se - Ansökningar hanteras löpande.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Norden, Philip Landh, +46 70 87 87 138, philip.landh@absolent.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Absolent AB LIDKÖPING
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Postadress

Staplaregatan 1
LIDKÖPING, 53140

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024