OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kopiera länken och lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Osborn och rollen som Account Manager: https://open.spotify.com/episode/5NdNBK26V5q12ul4ElOk1y?si=f29026b3b52c41e2
Därför är du viktig
Brinner du för att serva kunder och älskar dessutom att vinna? Vi söker nu dig som vill ta ett helhetsgrepp för våra återförsäljande kunder som finns i hela Skandinavien. Vi vill hitta dig som är en lagspelare och som vill bli en del av vårt kompetenta team. Kanske är just du vår nästa kollega!
Det här är Osborn
Osborn International AB tillverkar, säljer och marknadsför produkter för mekanisk ytbearbetning som till exempel gradning, borstning, slipning och polering. Det svenska bolaget är beläget i Jönköping och ingår i den världsomspännande koncernen Osborn, som globalt säljer till 120 länder världen över. Totalt har koncernen cirka 1,200 medarbetare.
Det svenska bolaget har drygt 20 medarbetare och omsätter årligen cirka 85 miljoner kronor med god lönsamhet. Osborn har kontor, lager och produktion på Vättersnäs i Jönköping.
Läs mer om oss på www.osborn.com.
Vår kultur
Hos oss möts du av en varm och familjär kultur när du kommer till din arbetsplats. Vi umgås gärna hela gänget på kafferasten, och tillsammans har vi byggt upp en härlig laganda där teamet är viktigt! Vi är del av en stor koncern där goda möjligheter till fortsatt utveckling inom Osborn Europa finns.
Fokus i din roll
Som Account Manager på Osborn kommer du till ett välmående bolag med kunder inom en rad olika branscher. Hos oss arbetar du med kvalificerat säljarbete och dina arbetsuppgifter består bland annat av att besöka aktuella kunder, introducera nya produkter, erbjuda kampanjer och utbilda distributörer. Här krävs ett relationsbyggande förhållningssätt i dina möten och därför blir din kommunikationsförmåga en nyckelfaktor för att du ska lyckas i rollen!
Givetvis behövs också en hög dos av viljestyrka – den har du nytta av både i relation till de befintliga kunder du tar vid när du kliver in i rollen, men också för att knyta an nya affärsmöjligheter framåt. Du kommer till ett team med erfarna kollegor både ute på fältet tillsammans med dig och på innesälj samt våra andra interna funktioner.
Om vi får önska har du:
Erfarenhet av B2B-affärer och att sälja via återförsäljare.
Erfarenhet av industrihandel och vår bransch.
En god kommunikativ förmåga. Gärna med intresse för digital marknadsföring!
Goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du även har kunskaper i andra skandinaviska språk.
Goda kunskaper i affärssystem, CRM och MS Office.
B-körtkort.
Är det rätt plats för dig?
Vi tror att du genom ditt engagemang självständigt driver affärerna framåt. Du trivs i en flexibel organisation, med en välfungerande struktur och varierade uppgifter. Vidare tror vi att du är bra på att utveckla goda relationer, är prestigelös och har en hög dos av energi!
Bra att veta
Du rapporterar direkt till vd/försäljningschef Per Axelsson.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.
Placering i Huskvarna med möjlighet till hybridarbete. Resor förekommer i tjänsten.
Vi tillämpar stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Visa ditt intresse för tjänsten snarast, dock senast 17 december. Vi tillämpar löpande urval!
Har du frågor om tjänsten, kontakta Elina Terne, 073-039 70 04.