OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
"Radisson Hotel Group is a leading hospitality company serving as a true host and best partner to guests, owners, business partners and talent. Our ten unique hotel brands offer award-winning and exceptional hotel experiences, originating from our strong Scandinavian heritage of design and innovation. Our brands embody our modern vision of hospitality, including authentic local tastes, stylish living design, unique locations and vibrant social scenes.
Radisson Hotel Group brings a refreshed commitment to hospitality leadership to meet the changing travel industry and the bespoke needs of our guests. We provide exceptional service in all of our hotels across the globe and strive to deliver a hospitality experience that is beyond guest expectations."
Radisson Hotel Group, vinnare av Bästa Svenska Hotellkedja , är en av världens mest dynamiska
hotellkedjor med varumärken såsom, Radisson Blu®, Radisson Collection™, Park Inn by Radisson®,
Radisson Red, samt prizeotel. Radisson Hotel Group har ett branschledande program för ansvarsfullt företagande, och har blivit utsett till ett av världens mest etiska företag av den amerikanska tankesmedjan Ethisphere.
Vi söker en Account Manager som motiveras av att bygga strategiska kundrelationer, utforska affärsmöjligheter och skapa kreativa förslag som gynnar affärsresande och mötesbehov. Du kommer ansvara för en kundportfölj med några av våra största kunder i Sverige och jobba för att driva utvecklingen framåt.
Du ingår i ett nationellt sales team, rapporterar till Country Director of Sales Sweden & Finland och är baserad i Stockholm. Vi är en Nordisk sälj- och marknadsorganisation på ca 80 anställda, där vi tillsammans skapar affärsmöjligheter till våra hotell inom Radisson Hotel Group.
Ansvarsområden
Ansvar för utveckling av egen kundportfölj med befintliga och nya kunder i Sverige.
Proaktivt identifiera affärsmöjligheter för hotell inom ”Area Northern & Western Europe”, samt övriga hotell inom Radisson Hotel Group.
Strategi- och affärsplanering, utforska affärsområden inom kundportföljen. Stort fokus ligger på affärsmöjligheter inom möten och events men även logiavtal.
Driva och implementera taktiska aktiviteter nationellt/internationellt
Koordinera insatser med nationella och area Rev Gen team för att optimera intäkter
Proaktivt involvera och säkra god kommunikation med relevanta funktioner inom hotellen
Kompetens och erfarenhet
Universitet eller högskoleutbildning, eller annan likvärdig utbildning
Kommersiell och resultatorienterad, eget affärsnätverk är ett plus
Erfarenhet av strategisk Account Management med dokumenterat positivt resultat
God kommunikativ förmåga, i svenska och engelska både tal- och skrift, vana att kommunicera inför grupp
God organisations- och problemlösningsförmåga
Arbetet förutsätter proaktivitet, förmåga att arbeta självständigt med hög aktivitetsnivå gentemot kund
Erfarenhet av CRM system, samt Windows
Tidigare hotellerfarenhet är meriterande
Radisson Hotel Group is one of the world's largest hotel groups with ten distinctive hotel brands, and more than 1,160 hotels in operation and under development around the world. Radisson Hotel Group portfolio includes Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson and Country Inn & Suites by Radisson.
Radisson Rewards is our global rewards program that delivers unique and personalized ways to create memorable moments that matter to our guests. Radisson Rewards offers exceptional loyalty benefits for our guests, meeting planners, travel agents and business partners.
Radisson Meetings places its guests and their needs at the heart of its offer and treats every meeting or event as more than just a date on the calendar. Radisson Meetings is built around three strong service commitments: Personal, Professional and Memorable, while delivering on the brilliant basics and our signature Yes I Can! service spirit and being uniquely 100% Carbon Neutral.
More than 95,000 global team members work for Radisson Hotel Group and at the hotels licensed to operate in its systems.
For more information, visit:
www.radissonhotelgroup.com/media
Or connect with us on:
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/radisson-hotel-group/
Instagram: https://www.instagram.com/radissonhotels/
Twitter: https://twitter.com/radissonhotels
Facebook: https://www.facebook.com/radissonhotels
YouTube: https://www.youtube.com/radissonhotelgroup
Additional Information
Suitable candidates will be called forward for interviews,
throughout the entire recruitment process.
Terms
Type of employment: Permanent position
Working hours: Full-time
Location: This position is located in central Stockholm